י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צדק לאחר 38 שנה

נורבגיה תסגיר לצרפת את הטרוריסט שרצח יהודים

נורבגיה תסגיר את אחד החשודים בביצוע הפיגוע במסעדת גולדנברג לפני 38 שנה בפריז בו נרצחו 6 אנשים ו-22 נפצעו | חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, הגיב על ההחלטה: "נראה כי הצדק מתחיל להיעשות"

נורבגיה תסגיר לצרפת את הטרוריסט שרצח יהודים
אילוסטרציה צילום: unsplash

38 שנים לאחר הפיגוע הקשה במסעדת 'ג'ו גולדנברג' בצרפת, בו שני מחבלים זינקו ממכונית ברובע המארה היהודי בפריז, והחלו לפתוח באש לעבר חנויות ועוברי אורח וכתוצאה מכך נהרגו שישה אזרחים, ונפצעו 22 נוספים, משטרת נורבגיה עצרה לאחרונה את אחד המחבלים שנטלו חלק בפיגוע והוא יוסגר לצרפת.

אחרי 38 שנה: נעצר המחבל ממסעדת גולדנברג בפריז

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, הגיב על ההחלטה להסגיר את המחבל: "לאחר 38 שנה, נראה כי הצדק מתחיל להיעשות. 38 שנה שרוצחים מסתובבים חופשי בעולם ולא משלמים על הפשע הנורא שביצעו. החלטתה של ממשלת נורבגיה היא סופית ובלתי הפיכה והיא תצא לפועל תוך עשרה ימים. בהמשך צפוי סוף-סוף להיפתח משפט. כולי תקווה שגם נצליח להתקדם לטובת הסגרתו של ראש החוליה המתגורר ברמאללה. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו כבר הצהיר כי אם צרפת תבקש זאת – ישראל תסייע להסגרתו. מזה 5 שנים, אני נאבק יחד עם משפחות הקורבנות על מנת לקדם את הסגרתם של המחבלים. היה עדיף שצרפת תחסל את המחבלים כמו שישראל עשתה עם מבצעי הפיגוע באולימפיאדת מינכן, ואם לא אז לכל הפחות שתוודא שכולם יהיו מאחורי סורג ובריח".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים': בספטמבר האחרון משטרת נורבגיה עצרה לאחר 38 שנים את אחד המחבלים מהפיגוע במסעדת גולדנברג בפריז.

אחד המחבלים התגורר נורבגיה , לשם היגר בשנות התשעים, אך הרשויות הנורבגיות דחו את הבקשה משנת 2015 בטענה כי ברוב המקרים היא לא תסגיר את אזרחיה.

האיש, כיום בשנות ה-60 לחייו, הכחיש בעבר כל מעורבות בפרשה, כך על פי העיתון הנורבגי "דאגבלאט".

נורבגיה אימצה לאחרונה תקנות אירופאיות חדשות בנושא מעצרים, שהובילו את התובעים הצרפתים לבקש הסגרה בפעם השנייה לאחר שסורבו בעבר.

ההתקפה במסעדת 'ג'ו גולדנברג' הייתה באותה תקופה המתקפה האנטישמית הקטלנית ביותר בצרפת מאז מלחמת העולם השנייה, והייתה חלק מגל אלימות בו היו מעורבים חמושים פלסטינים.

נורבגיה מאיר חביב צרפת טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד