י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מקבל תפנית מפתיעה

רון קובי עתר לבג"ץ; השופט דורש תשובות ממשרד הפנים

בעקבות מינוייו של הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים בועז יוסף לראש הועדה הממונה בטבריה, הגיש הבוקר ראש העירייה המודח רון קובי, עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להוציא צו למשרד הפנים אשר יורה על השבתו לתפקיד ראש העירייה | באופן מפתיע, השופט מזוז מוצא עניין בטענותיו ודורש תשובות ממשרד הפנים

רון קובי עתר לבג"ץ; השופט דורש תשובות ממשרד הפנים
רון קובי בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי, שהודח מתפקידו לאחר שלא הצליח להעביר את תקציב העירייה במשך למעלה משנה מאז נבחר, הגיש הבוקר (ראשון) עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה לבטל ההחלטה להדיחו. בנוסף, דורש קובי להוציא למשרד הפנים צו אשר יורה על השבתו לתפקיד ראש העירייה. קובי הגיש את העתירה בעקבות מינויו של בועז יוסף, מי שכיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים ליו"ר הוועדה הקרואה בעיר.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דפנה הולץ לכנר, טוען קובי לניגוד עניינים חמור בקבלת ההחלטות, זאת לטענתו לאור העובדה שלפני שלושה שבועות מינה שר הפנים אריה דרעי את הממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים, אשר היה גורם מרכזי בקבלת החלטת ההדחה, לשמש בתפקיד במקומו כיו"ר וועדה ממונה בעיר.

מה שהעלה את זעמו של קובי, היא החלטתו של שר הפנים אריה דרעי לפני כחודש, למנות את בועז יוסף - לשעבר ממונה על מחוז הצפון במשרד הפנים - לראש הועדה הממונה בטבריה. יוסף, החליף את סמנכ"ל משרד הפנים מוני מעתוק, שכיהן כראש הוועדה הממונה בעשרת החודשים האחרונים.

"מינויו של הגורם, אשר היה שותף להדחתו של קובי, לכהן בתפקיד במקומו", נכתב בעתירה, "מסיר את המסכות שעטו על פניהם גורמי השררה, בניסיון להקנות לפעולותיהם הפסולות מראית עין של ענייניות והצדקה חוקית, וחושף במלואם את טביעות האצבע של השיקולים הזרים והאינטרסים האישיים אשר עמדו ביסוד פעולותיהם של שר הפנים ואנשי משרדו, באופן המחייב את בטלות החלטת ההדחה".

קובי מנסה להציג את המינוי החדש כניגוד עניינים, ובאמצעותו להוכיח כי הדחתו נעשתה שלא כדין. "כעת", נכתב בעתירה שהוגשה לבג"ץ, "ברור לחלוטין כי כל הקשיים המגמתיים וההרסניים שהערים השר אריה דרעי, באמצעות אנשיו במשרד הפנים ובאמצעות נציגי סיעת ש"ס במועצת העירייה, על רון קובי מיום תחילת כהונתו כראש עירייה וללא הרף עד להדחתו מתפקידו שלא כדין, נעשו בכוונת מכוון, בניגוד עניינים ותוך שקילת שיקולים זרים, בשל הרצון הפוליטי של אנשי ש"ס להחזיר לעצמם את השליטה בעיר טבריה.

בעתירה נטען כי זו הייתה הסיבה לטרפוד ולחבלה המכוונים של חברי המועצה הלעומתית בסירובם לאשר את התקציב השנתי לשנת 2019 ואת היחס המפלה לו זכה קובי מגורמי משרד הפנים, בהשוואה לראשי רשויות אחרות. על כן מתבקש להורות על בטלות ההחלטה.

בעתירה מדגיש קובי כי בשל צו על תנאי שהוציא בית המשפט העליון בעתירה קודמת שהגיש נגד השר דרעי, בטענת הימצאותו של דרעי בניגוד עניינים אישי ומוסדי בעניינו, הודיע דרעי כי הוא מסיר עצמו מעיסוק בנושא הדחתו של קובי ומשום כך מונה השר אלקין להכריע במקומו. יחד עם זאת, מינה דרעי במסגרת הודעתו זו את המנכ"ל והממונה על המחוז במשרדו שיעסקו בנושא ומשום כך נגוע כל ההליך בניגוד עניינים ודינו בטלות.

באופן מפתיע, שופט בית המשפט העליון מני מזוז הורה למשרד הפנים, להשיב בתוך 20 יום לעתירות של ראש עיריית טבריה לשעבר רון קובי.

רון קובי טבריה ועדה קרואה בג"ץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד