י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"המציאו עבירה"

פרקליטי נתניהו לבית המשפט: "הוא סומן, לבטל את כתב האישום"

בעקבות טענות למעשים פלילים שנעשו בחקירות תיקי נתניהו, עורכי דינו של ראש הממשלה דורשים מבית המשפט להורות על ביטול כתב האישום: "חומרי החקירה חושפים ביצוע מעשים חמורים המחייבים את ביטול כתב האישום - לא חקרו עבירה אלא המציאו עבירה"

פרקליטי נתניהו לבית המשפט: "הוא סומן, לבטל את כתב האישום"
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

פרקליטי ראש הממשלה נתניהו הגישו היום (ראשון) לבית המשפט כ-200 עמודים, שלפי טענתם מוכיחים כי ראש הממשלה סומן מראש על ידי מערכת אכיפת החוק, וכי בתיקים נגדו נעשה שימוש באמצעים פסולים ופליליים, זיהום חקירות ואכיפה בררנית.

המסמך שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים חושף כי בחקירות ראש הממשלה בוצעו מעשים פליליים בקנה מידה חסר תקדים. "הדרך בה נוהלו החקירות מעידה על כך שכבר בשלב מוקדם הבינו החוקרים כי ראש הממשלה לא ביצע כל עבירה, ולכן הם לא חקרו עבירה, אלא המציאו עבירה ואז ביצעו מעשים פליליים כדי להוכיח אותה", טוענים עורכי דינו של ראש הממשלה.

עורכי הדין סוברים כי מעשים פליליים אלה אינם מקובלים באף חקירה, על אחת כמה וכמה בחקירה של ראש ממשלה, ולכן יש להורות על ביטול כתב האישום.

בין הטענות שהוגשו לבית המשפט, נטען על העדים בתיקי נתניהו הופעלו לחצים פליליים חסרי תקדים כדי לשקר, לרבות איומים בפגיעה בקשר עם משפחתם ועם ילדיהם, שלילת זכויות, הטרדות, צעקות, מניעת טיפול רפואי, סירוב לכתוב את גרסאותיהם ומעשים פסולים רבים נוספים.

עד המדינה ניר חפץ, כך נטען, הורעב על ידי חוקריו במטרה לשבש את מצבו הנפשי. מדובב שהוכנס לתא המעצר של חפץ תיאר: "זיהיתי אצלו שהוא, ככל שחולף זמן המעצר, הוא נעשה תשוש יותר, הוא מדבר פחות צלול, שהוא ממלמל באמבטיה והולך ישר למיטה, והוא דואג לאוכל בצורה אובססיבית, לוקח משהו מתוק ושם בתוך הנעליים".

אירועים אלו התרחשו ימים ספורים לפני שחפץ חותם על הסכם עד מדינה. חפץ אומר בחקירתו לפני שחתם על ההסכם: "אני חושב שפיזית ונפשית אני לא כשיר לקבל החלטה".

בנוסף, טוענים עורכי הדין כי "חפץ הוחזק במכוון בתא מעצר מלא פשפשים. גופו היה מלא שלפוחיות אדומות בגפיים ובבית החזה. הוא הועבר מתא מלא פשפשים אחד לאחר". בכתב הטענות מצוטט חפץ כמי שמתחנן לקבלת טיפול רפואי: "אני פשוט יוצא מדעתי מהגירודים האלה. אני לא מסוגל לעמוד בזה יותר, זה מגרד לי בצורה מטורפת, חוץ מזה לא מעניין אותי כלום - זה פשוט מטריף אותי".

"לדוגמה", נכתב במסמך שהוגש לבית המשפט, "כשמומו פילבר הדגיש בחקירתו כי החתים את ראש הממשלה נתניהו על אישור לבזק בדיוק כפי שעשה גם עבור הוט, סלקום ופרטנר, החוקרים אמרו לו שזה 'לא מעניין אותם'".

כך גם לגבי רמ״ט משרד התקשורת דאז איתן צפריר, כשביקש למסור את התשובות הנכונות והראויות בעיניו והתעקש כי מהלך הדברים יתועד כפי תשובותיו, החוקרת מבהירה לו כי היא לא תרשום את תשובותיו, שכן אלה אינן התשובות שהיא מבקשת לקבל: ״אנחנו נעצור כאן בנקודה הזאת. אנחנו נמשיך לשאלה הבאה כי אני לא מעוניינת לשמוע את התשובות שלך״. צפריר השיב לה: ״התשובות שלי לא תואמות את התשובות שאת רוצה לקבל, ואני אומר את האמת שלי. התשובות לא מסתדרות לך עם הסיפור שאת מנסה לבנות כאן״.

עורכי הדין טוענים כי החקירות רה״מ זוהמו באופן חסר תקדים באמצעות מאות הדלפות שבוצעו מהמשטרה והפרקליטות. "מבול הדלפות זה, חסר תקדים בהיקפו, זיהם את החקירה ואת ההליך מן המסד עד הטפחות. הדלפות אלו לא נחקרו ולא טופלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, שסירב לעשות זאת".

בנוסף נכתב כי "המשפט הציבורי שהתנהל בתקשורת נגד ראש הממשלה נתניהו נועד במוצהר להפעיל לחץ על החוקרים, התביעה והיועמ״ש, ורבים הסימנים שלחצים אלה ולחצים אחרים עשו את פעולתם. תמלילי חקירות סולפו על ידי החוקרים. בתיקים נמצאו עשרות דוגמאות לפערי רישום דרמטיים בין תמלילי החקירות לבין סיכום החקירות (הודעות) שנעשו על ידי החוקרים, במטרה להגיע לתוצאה הרצויה מבחינתם".

פרקליטי ראש הממשלה עורכי הדין בועז בן צור ועמית חדד מסרו: "היום הוגשה לבית המשפט בקשה לביטול כתב האישום. הבקשה מפרטת שורה ארוכה של כשלים ופגמים חמורים במהלך הליך החקירה בעניינו של ראש הממשלה. מדובר במהלכי חקירה פסולים בתכלית, בהדלפות אינסופיות - מאות במספר של חומרי חקירה, בניגוד לדין, ועריכת משפט פומבי בתקשורת לפני תחילת המשפט".

עורכי הדין הוסיפו: "הגשנו מסמך מפורט שכולל עשרות דוגמאות לפעולות חקירה פסולות, איום על עדים, שימוש בחייהם האישיים כדי לחקור אותם, השתקת עדים, אכיפה בררנית, התעלמות מראיות מזכות, ופעולות חריגות נוספות. מדובר באירוע חסר תקדים. במקום לחקור עבירה - חקרו אדם והמציאו עבירה.

מעשים חמורים אלה אינם מקובלים באף מקרה, על אחת כמה וכמה כלפי ראש ממשלה. במדינה מתוקנת על רשויות האכיפה להקפיד על עקרונות של צדק והגינות גם במהלך חקירה. לטעמנו, ההצטברות הכוללת של הפגמים החמורים צריכה להוליך למסקנה של ביטול כתב האישום״.

 

 

משפטו של בנימין נתניהו ראש הממשלה כתב אישום כתב אישום נגד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד