י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"מודים למלך"

רה"מ נתניהו ושר החוץ אשכנזי נפגשו עם השר הבחרייני

שר המסחר, התעשייה והתיירות הבחרייני הגיע לביקור ראשון בישראל מאז נחתם הסכם השלום | בפגישות שקיים עם רה"מ נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי הוא הודה על שיתוף הפעולה "משאירים לילדנו עולם טוב יותר" | הנאומים המלאים

רה"מ נתניהו ושר החוץ אשכנזי נפגשו עם השר הבחרייני
רה"מ והשר הבחרייני צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר עם שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני.

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ברוכים הבאים, כבוד השר זאיד אלזיאני והמשלחת המכובדת. אלה ימים נפלאים. זה היום שבו אנו ממשים את השלום, בזכות ההחלטה האמיצה שקיבל המלך חמד. בזכות האנרגיה יוצאת הדופן והיוזמה של בחריינים וישראלים שרוצים מאוד לחבק זה את זה, להכיר זה את זה, ולעשות עסקים זה עם זה בתיירות, במסחר, בתעשייה. עליי לומר שיש לך כמה תחומים, ואתה מצליח בהם מאוד.

חתמנו על מספר הסכמים, ויש עוד בקנה. אך חשובה מזה היא ההבנה שזה שלום אמיתי בין עמינו. שלום שיביא ליתרונות כלכליים שאי אפשר היה אפילו לדמיין רק לפני מספר חודשים, אך עתה הם קורמים עור וגידים. זה ירחיב את מעגל השלום לא רק לעמינו אלא לכל מדינות המזרח התיכון ואולי מעבר.

אז ברוח השלום, השגשוג, שיתוף הפעולה והידידות, אני מברך אותך - ברוך הבא".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "הנשיא טראמפ וצוות השלום המוכשר שלו ראויים לקרדיט על שהביאו את הסכם השלום הזה. הייתי אומר שהוא פורח בהרבה דרכים, כולל בנושא נגיף הקורונהֿ - נדון גם בשיתוף פעולה בנושא הזה, משום שגם כאן, דברים זזים בקצב מהיר מאוד. כפי שאתה יודע, התחילו לחסן בבריטניה. אנחנו צופים להתחיל בחיסונים בעתיד הקרוב מאוד גם.

אמרתי עכשיו לשר הבחרייני שאנחנו מצפים לקבל חיסונים בהקדם. כפי שאתם יודעים, בבריטניה מתחילים את החיסונים היום. הם גם יגיעו לישראל בקרוב.

אנחנו נתחיל את הפעולה, זה עוד ייקח זמן עד שנוכל להשלים אותה באופן משמעותי, אבל אנחנו צריכים לשמור על הכללים עד אז. זה עוד לא 'סוף הקורס', לא להיכנס לאווירת סוף קורס, אבל הסוף נראה בעין".

שר המסחר, התעשייה והתיירות של בחריין השייח' זאיד בן רשיד אלזיאני אמר: "תודה על קבלת הפנים החמה. אנחנו שמחים להיות פה בלשכתך ובמדינתך. חווינו הרבה רצון טוב מאז שהגענו. נפגשנו כבר עם משלחות ישראליות בבחריין לפני הגעתנו לכאן. כפי שאמרת בצדק, העולם כולו מביט בנו. הצעדים שאנו בונים היום, הם צעדים לנצח עבור הדורות הבאים. זה היה צעד אמיץ של הוד מעלתו ושלך ואנו מודים לך על כך. אנחנו מודים לממשל האמריקני, בהובלת הנשיא טראמפ, שקידם ואיפשר את זה. אנחנו חשים שאנחנו סוללים עתיד חדש עבור דורות העתיד ומשאירים להם עולם טוב יותר מזה שאנחנו ירשנו.

השלום נחתם, התשתית הדיפלומטית הונחה. עלינו לקדם את זה, לעצב את השלום על ידי קיום אינטגרציה קבועה וישירה בין קהילות העסקים, ואנו מאמינים שזה יחלחל למטה, גם לכל האזרחים בבחריין ובישראל.

אנחנו כנים בעניין הזה, אנחנו מחוייבים לגמרי. קצב ההתקדמות מהיר למדי משום שעלינו לפצות על זמן רב שהלך לאיבוד ויש פה הזדמנות גדולה לקדם את זה אף יותר לא רק בנושאי עסקים, אלא גם בענייני תרבות, ספורט, חילופים, תיירות - וזה יקרה מהר מאוד".

שר החוץ, גבי אשכנזי שנפגש גם הוא עם השר הבחרייני אמר: "זהו ביקור רשמי שני של שר מבחריין העומד בראש משלחת רשמית גדולה ומכובדת בישראל. משלחת כזו מסמלת בראש ובראשונה את נירמול היחסים בין המדינות ורצוננו המשותף, לקדם שינוי במזרח התיכון. שינוי המביא עימו שלום, יציבות, ביטחון, פריחה כלכלית ושיתופי פעולה מסחריים, תרבותיים, עסקיים, טכנולוגיים ועוד".

בתחילת הפגישה נועדו שני השרים לפגישה ארוכה בארבע עיניים ולאחר מכן. הצטרפו השרים לפגישת העבודה עם הצוותים המקצועיים לקידום ההסכמים בין המדינות, אשר חלקם ייחתמו במהלך ביקור המשלחת הנוכחי וחלקם צפויים להיחתם כבר בשבועות הקרובים.

אשכנזי עם השר הבחרייני\\קרדיט צילום: שלומי אמסלם משרד החוץ

בהצהרות המשותפות לתקשורת אמר שר החוץ אשכנזי: "אנו, שרי המדינות, מחוייבים לפעול במסירות ובמהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להינות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו, את רוב שנותיי עשיתי בצבא ההגנה לישראל. מלוחם ועד רמטכ"ל. לחמתי בשדות קרב רבים, הובלתי מבצעים בעורף האויב ונאלצתי, בצער רב, לקבור חברים, מפקדים ופקודים. אך תמיד עשיתי זאת למען ביטחון ישראל ואזרחיה ולמען השלום שעוד יבוא".

"אני שמח וגאה, שבמשמרת שלי כשר החוץ של מדינת ישראל, אנו מובילים שינויים ומביאים במו ידינו את השלום, כל ביקור כזה הוא צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לילדנו ולאזור כולו. כבר בתחילת הדרך הדגשנו, גם בבחריין וגם בישראל כי אנחנו רוצים יחסים של שלום חם, שאותו ירגיש כל אזרח בחרייני וכל אזרח ישראלי. והם יראו וירגישו את יתרונות השלום. גם במסחר, גם בהשקעות, גם בתיירות ובעיקר בהשפעה על איכות החיים של העמים שלנו".

"אני מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולהמשיך את השיח הפורה שהתחלנו היום ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו".

להלן הנאום המלא:

סאלם עליכום! ידידי שר התעשייה, המסחר והתיירות של בחריין זאייד אלזאייני, שלום וברוך הבא לישראל, אני שמח לראות, כאן, בירושלים בירת ישראל, משלחת מורחבת וגדולה מבחריין.

זהו ביקור רשמי שני של שר מבחריין העומד בראש משלחת רשמית גדולה ומכובדת בישראל.
משלחת כזו מסמלת בראש ובראשונה את נירמול היחסים בין המדינות ורצוננו המשותף, לקדם שינוי במזרח התיכון. שינוי המביא עימו שלום, יציבות, ביטחון, פריחה כלכלית ושיתופי פעולה מסחריים, תרבותיים, עסקיים, טכנולוגיים ועוד.
יום החתימה על ההסכמים בוושינגטון, היווה את יריית הפתיחה לקידום היחסים בין המדינות. אך מאז נדרשנו, משרד החוץ ומשרדי הממשלה הרבים, השותפים להסכם, להביא למימושו המלא והמהיר של ההסכם.

בחודשים האחרונים, מוביל משרד החוץ, את ניסוח ההסכמים, אשר חלקם ייחתמו במהלך ביקורכם כאן בירושלים, וחלקם ייחתמו בהמשך. אנו, שרי המדינות, מחוייבים לפעול במסירות ובמהירות להביא למימוש ההסכמים בהקדם האפשרי על מנת שתושבי מדינותינו יוכלו להנות במהרה מפירות השלום עליו חלמנו.

חברי המשלחות, אני מבקש לברך על ההתקדמות המשמעותית בקשרים בין המדינות שלנו, ולהודות לצוותים המקצועיים של משרדי הממשלה, המשוחחים באופן יומיומי על מנת לממש את ההסכמים. כל ביקור כזה הוא צעד נוסף לעבר עתיד טוב יותר לילדנו ולאזור כולו. כבר בתחילת הדרך הדגשנו, גם בבחריין וגם בישראל כי אנחנו רוצים יחסים של שלום חם, שאותו ירגיש כל אזרח בחרייני וכל אזרח ישראלי. והם יראו וירגישו את יתרונות השלום. גם במסחר, גם בהשקעות, גם בתיירות ובעיקר בהשפעה על איכות החיים של העמים שלנו.

בביקור הזה ייחתמו מספר הסכמים חשובים בתחומי הכלכלה והתיירות. אנחנו שוקדים היום על שורה של הסכמים נוספים שיחתמו בקרוב בתחומים נוספים כגון תרבות ספורט מדע ועוד. הקצב המהיר בו מתקדמים היחסים בינינו הוא נהדר. והוא הוכחה נוספת לרצון ההדדי לחזק את הקשרים עוד ועוד.

בנוסף, בימים הקרובים נקים צוות כלכלי מיוחד, שיפעל להביא לכדי מימוש מקסימלי את הפוטנציאל העסקי הטמון בהסכם השלום. כולנו חולמים שכבר במהרה, נזכה לראות אנשי עסקים ותיירים מבקרים באופן חופשי במדינותינו. נהנים מיופייה וקסמה של מדינת ישראל ומבקרים באתרים הקדושים לשלוש הדתות.

אני חוזר ומודה למלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה על ההחלטה האמיצה לצעוד בשביל השלום. להסיר את המחסומים ולרקום ביחד מציאות אחרת עבור האזור שידע כבר סכסוכים ומלחמות רבים. מדובר בצעד היסטורי וציון דרך משמעותי בהפיכת האזור כולו לאזור של שלום.

אני מתכנן להגיע בקרוב מאוד לביקור במנאמה כדי לחנוך את שגרירות ישראל בבחריין ולהמשיך את השיח הפורה שהתחלנו היום ולקדם אף יותר את היחסים בין המדינות והעמים שלנו. אינשאללה סלאם אליינה וו-עליכום.

שר התיירות בחריין ביבי נתניהו גבי אשכנזי הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד