כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

שרים על סערת אתרי המורשת: "הפלסטינים חצופים"

ישיבת הממשלה הבוקר סיפקה לשרי הימין הזדמנות להתבטא בחריפות נגד הפלסטינים, המגנים את הכללת מערת המכפלה וקבר רחל באתרי מפת המורשת • שרי השמאל: "מדובר בנשף מסכות פורימי"

הרצוג: נשף מסיכות
הרצוג: נשף מסיכות

יש להם מזל לשרי הממשלה. ישיבת הממשלה שהתכנסה באופן חריג הבוקר (ד), לאחר שביום א' שהתה הממשלה בתל חי, סיפקה לחלקם הזדמנות לשחרור הצהרות פומפוזיות בנושא מפת המורשת שאישר נתניהו, המתפתח לאיטו לכדי משבר של ממש בין ישראל לפלסטינים.

שר התחבורה ישראל כץ אמר, כי "כאשר נושא אתרי המורשת עלה לדיון ביום ראשון, ביקשתי לכלול את מערת המכפלה בתכנית ולסלול דרך מקריית ארבע עד מערת המכפלה שתיקרא דרך האבות, משום שעם שמכבד את עצמו צריך להתייחס לקברי אבותיו". לטענת השר, "צידה היהודי של מערת המכפלה מאוד מוזנח. צריך לאפשר להתפלל בנוחות. מי שמותח ביקורת, הוא חוצפן ממדרגה ראשונה שמנסה לחלוק על זכות העם היהודי לשפר את קברי אבותיו. זה אקט דתי ולא מדיני. הניסיון לקרוא תיגר על השימור הוא חוצפה והמשך לסחרור ואובדן פרופורציות".

השר סילבן שלום אמר: "הפלסטיניים מנסים לייצר היסטוריה חדשה. עם כל הכבוד לאתרי מורשת של מאה השנים האחרונות, הזיקה למקומות אלה החלה עוד לפני 3,500 שנה. במערת המכפלה קבורים כל האבות והאמהות חוץ מרחל. זה כתוב בתנ"ך וידוע לכל העולם - הזיקה מתחילה כבר אז. הם מנסים לנתק את הזיקה היהודית לארץ ישראל".

השרים מצידו השני של המתרס לא טמנו גם הם את ידיהם בצלחת, כששר הרווחה יצחק הרצוג המנצח על המקהילה ואומר ברוח פורימית: "מתנהל כאן נשף מסכות של פורים". לדבריו, התעוררה הסערה בשל משחקי אגו פוליטיים. "ממשלת ישראל הסמיכה צוות ליישום תכנית המורשת אבל בגלל מלחמות ומשחקים פוליטיים הכניסו לתכנית גם את מערת המכפלה וקבר רחל שחשובים לכולנו אבל פתאום זה הפך להיות אבן נגף בתכנית", אמר הרצוג והוסיף: "אני מציע להוריד את המסכות ולאפשר לממשלה לתפקד בצורה טובה ויציבה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד