י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פערים של עד מאות אחוזים

ח"כ אזולאי לשרה רגב: מנעי אפליית מחירים בתחבורה הציבורית

במכתב ששיגר היום ח"כ ינון אזולאי לשרת התחבורה רגב הוא כותב כי יישומון "רב פס" דרכו ניתן לשלם על נסיעה בהנחה משמעותית - פוגע ומדיר אוכלוסיות מוחלשות ובהם גם חרדים

ח"כ אזולאי לשרה רגב: מנעי אפליית מחירים בתחבורה הציבורית
אוטובוס אגד בירושלים, אילוסטרציה צילום: מארק נוימן, לעמ

במכתב ששיגר היום (ד) ח"כ אזולאי לשרת התחבורה מירי רגב כותב אזולאי הוא קובל בפניה על שיטת התשלום בתחבורה הציבורית באמצעות אפליקציה שדרכה זוכים הנוסעים להנחה משמעותית על-פני שימוש ברב-קו ובשל כך הנוסעים החרדים משלמים יותר כיוון שאינם מחזיקים בטלון "חכם".  

לאחר מס' דחיות, הודיע משרד התחבורה כי החל מיום 15.12.20 יתאפשר תשלום בתחבורה הציבורית באמצעות יישומון (אפליקציה) "רב-פס" בסאמרטפון לצד כרטיס הרב-קו המוכר. דא עקא, שישנם פערים של עד מאות אחוזים בין התשלום ברב-קו ותשלום ביישומון.

ח"כ ינון אזולאי

במשרד התחבורה אמנם הסבירו כי הנוסע יכול לבחור לשלם ביישומון או ברב-קו ולתכנן את המסלול הזול ביותר עבורו, אך בחירה זו לא תתאפשר עבור חלקים נרחבים באוכלוסייה, במקרים רבים אוכלוסיות מוחלשות, שישלמו הרבה יותר.

המשרד לדברי ח"כ אזולאי, מתעלם בכך מהעובדה כי שימוש ביישומון מדיר אוכלוסיות רבות שאינם משתמשים בסמארטפון או בכרטיס אשראי, בהם חרדים, קשישים, ילדים, מוגבלי חשבון בנק ועוד... שהפתרון היחיד עבורם הוא לשלם באמצעות רב-קו ובמחירים שהותאמו לו - גם אם הוא יקר משמעותית. 

לסיכום כותב ח"כ אזולאי: "לאור האמור לעיל, מן הראוי שהשרה תאפשר החלת התעריפים הנמוכים גם באמצעות הרב קו. כרטיס הרב קו הוא אמצעי תיקוף שהוכיח את עצמו בארץ ובעולם. מאות אלפי נוסעים בתחבורה הציבורית מחזיקים בכרטיס הרב קו. הטכנולוגיה קיימת ואפשר מבחינה טכנית להחיל את התעריפים החדשים גם ברב קו. זה רק עניין של החלטה."

ינון אזולאי מירי רגב משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד