ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חוקרים: זיהום האוויר בחיפה גורם לפי 3 ילדים חולי אסתמה

בכנס שהתקיים ב'הדסה עין כרם' הציגו חוקרים נתונים: עליה של עד פי 3 במספר הילדים החולים באסתמה באיזור חיפה, המזוהמת ממפעלי הכימקילים והזיקוק, ביחס למספר הילדים חולי האסתמה בישראל

מפרץ חיפה
מפרץ חיפה

חוקרים ממשרד הבריאות, משירותי בריאות כללית ומאוניברסיטת חיפה מצאו במחקר שערכו, כי בקרב ילדים בחיפה ובקריות נמצא שיעור תחלואה גבוהה של אסתמה, ברמות הגבוהות עד פי שלושה מהממוצע הכלל ארצי.

הנתונים שהוצגו השבוע בכנס שהתקיים בבית החולים הירושלמי הדסה עין כרם, הציגו נתונים לפיהם ישנו קשר ישיר בין רמת זיהום האויר בחיפה למספר חולי האסתמה בסביבה.

שיעורי האסתמה שנמדדו - 16.6% מילדי חיפה ו-21% מילדי קרית ים החולים באסתמה, דומים לשיעורים הנמדדים בשנים האחרונות בחלק ממדינות המערב, לרבות ארה"ב (22.3%), בריטניה (20.9%) וקנדה (18.2%), אולם גבוהים בהרבה מהמוצע הישראלי שנמדד ב-2003 העומד על 7 אחוזי אסתמה בקרב ילדים.

במשרד הבריאות לא התרגשו מממצאי המחקר, בטענה כי ממצאיו אינם חד משמעיים: "הממצא הקושר בין זיהום אוויר ואסתמה ידוע כבר שנים רבות בארץ ובעולם", נמסר. "אמנם זוהה חשד לשכיחות גבוהה יחסית של אסתמה באזור חיפה, אך הוא לא הוכח ודאית, ולא קשור בוודאות דווקא לזיהום אוויר, כי גם השמנה זוהתה כגורם סיכון".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד