י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"איננו רואים איומים"

את הצעד הזה של בחריין הפלסטינים מאוד לא יאהבו

בחריין מודיעה בצעד מפתיע כי לא תסמן מוצרים שיגיעו מהתנחלויות בישראל וברשות הפלסטינית כבר מגנים את ההחלטה | "נתייחס להכל כמוצרים ישראליים. אין לנו שום בעיה עם תיוג או מקור"

את הצעד הזה של בחריין הפלסטינים מאוד לא יאהבו
רגע חתימת הסכם בחריין צילום: חיים צח, לע"מ

בצל חתימת הסכם הנורמליזיציה עם בחריין, אמר היום (חמישי) שר התעשייה המסחר והתיירות של המדינה, זאיד בן רשיד אל-זיאני, כי מדינתו לא תעשה הבחנה בין מוצרים מישראל לבין מוצרים מההתנחלויות ותתייחס לכל המוצרים הללו כ"ישראלים".

"בחריין לא תעשה הבחנה בין מוצרים שיוצרו בישראל לבין מוצרים מהתנחלויות. נתייחס להכל כמוצרים ישראליים. אין לנו שום בעיה עם תיוג או מקור", אמר השר. כך פורסם בסוכנות הידיעות "רויטרס". 

על פי הנחיות האיחוד האירופי, יש לסמן בבירור את מוצרי ההתנחלויות ככאלה כאשר הם מיוצאים למדינות חברות באיחוד האירופי. אך ממשל טראמפ בחודש שעבר הסיר הבחנות מהמכס בארה"ב בין סחורות שיוצרו בישראל ובהתנחלויות.

דבריו של השר גונו על ידי וואסל אבו יוסף, בכיר פלסטיני כ"סותרים החלטות בינלאומיות". הוא הפציר במדינות ערב שלא לייבא מוצרים גם בתוך הקו הירוק, כדי "למנוע את התפרשותה לשווקים הערביים דבר שיחזק את כלכלתה".

ישראל מצפה לסחר עם בחריין בשווי של כ -220 מיליון דולר בשנת 2021, לא כולל עסקאות ביטחוניות ותיירות אפשריות.

השר ביטל את הדיווחים על האפשרות שישראלים המבקרים בבחריין עלולים להיות בסכנה בגלל ההתנקשות ביום שישי האחרון במדען האיראני מוחסן פחריזאדה, "אנו לא רואים איומים, ולכן אנו לא רואים שום דרישה לתוספת ביטחון או יחס מיוחד לישראלים", אמר.

בחריין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד