י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סקר מפתיע

איחוד בין גנץ ללפיד מזניק את גוש הימין

אילו הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין היה מנצח ברוב גדול לשם הקמת ממשלת ימין יציבה. לפי הסקר בתרחיש שגנץ ולפיד מתאחדים שוב כשלפיד בראש, גוש הימין זוכה ל-69 מושבים בכנסת. רוב הציבור מאשים את נתניהו בבחירות ועדיין הוא המועמד המוביל לראשות הממשלה

איחוד בין גנץ ללפיד מזניק את גוש הימין
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג, פלאש 90

יממה למחרת ההצבעה בטרומית על חוק פיזור הכנסת, סקר שבוצע עבור 'המהדורה המרכזית' של 'חדשות 12', בדק כמה מנדטים תביא רשימה משותפת כשיאיר לפיד בראש ואיך תשפיע הצטרפות רון חולדאי.

בסקר שנערך על ידי מכון 'מדגם' שבהנהלת מנו גבע, והוצג על ידי הפרשן הפוליטי עמית סגל, נשאלו המשתתפים, אם הבחירות היו מתקיימות היום, לאיזו מפלגה היית מצביע? 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו זוכה ל-30 מושבים לעומת 36 כיום. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט מתחקת מ-5 מושבים ל-21, איל הבחירות היו מתקיימות היום. 'יש עתיד-תל"ם' בראשות יאיר לפיד עם 17 מושבים בכנסת, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 12 מושבים, ירידה של שלושה מושבים מהכנסת הנוכחית.

על פי הסקר, 'כחול לבן' בראשות בני גנץ, נחלשת בכוחה ויורדת מ-17 ל-10 מושבים, ש"ס בראשות אריה דרעי  נחלשת גם היא מ-9 מנדטים ל-8. יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן מתחזקת מ-7 ל-8 מושבים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן זוכה ל-7 מושבים. 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת גם היא בסקר 7 מושבים.

4 מפלגות שנסקרו לא עברו את אחוז החסימה, והן: העבודה בראשות עמיר פרץ שקיבלה 2.3%, דרך ארץ בראשות יועז הנדל 0.9%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.6% והבית היהודי בראשות רפי פרץ 0.3%.

לפי הסקר, גוש הימין הכולל אתה הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה מונה 67 מושבים. לעומת גוש השמאל-ערבים המונה 46 מושבים וישראל ביתנו עם 7 מושבים.

בסקר נבדק תרחיש בו הבחירות היו מתקיימות היום, ו'יש עתיד-תל"ם' של יאיר לפיד ו'כחול לבן' של בני גנץ רצות ברשימה אחת בראשות יאיר לפיד, כשבני גנץ מס' 2, ויתר המפלגות ללא שינוי. בתרחיש שכזה גוש הימין דווקא מתחזק יותר.

'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מקבל 31 מושבים, יש עתיד-תל"ם וכחול לבן בראשות יאיר לפיד - 25 מושבים. 'ימינה' בראשות נפתלי בנט עם 22 מושבים. 'הרשימה המשותפת' (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה מקבלת 12 מושבים. ש"ס בראשות אריה דרעי עם 8 מושבים. יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן עם 8 מושבים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7 מושבים. 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת 7 מושבים.

מן התוצאות עולה כי גוש הימין מתחזק מאיחוד מחודש בין לפיד וגנץ, ועולה ליתרון של 69 מושבים בכנסת, כולל הליכוד, ימינה, ש"ס ויהדות התורה. גוש השמאל ערבים זוכה ל-44 מושבים בכנסת וישראל ביתנו עם 7 מושבים.

תרחיש נוסף שנבדק, אם הבחירות היו מתקיימות היום, וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי היה מצטרף כמס' 2 לרשימת "יש עתיד-תל"ם" בראשות יאיר לפיד, ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע?

הליכוד בראשות בנימין נתניהו, זוכה ל-30 מושבים, ימינה בראשות נפתלי בנט עם 21 מושבים, יש עתיד-תל"ם בראשות יאיר לפיד עם רון חולדאי מקבלת 21 מושבים, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה מקבל 12 מושבים, ש"ס בראשות אריה דרעי זוכה ל-8 מושבים, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8 מושבים, כחול לבן בראשות בני גנץ עם 7 מושבים, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן עם 7, מרצ בראשות ניצן הורוביץ עם 6 מושבים.

החלוקה לפי גושים - גוש הימין-חרדים עם 67 מושבים, לעומת גוש המרכז-שמאל ערבים שזוכה ל-46 מושבים. ישראל ביתנו עם 7.

כן נשאלו הנסקרים, מבין האישים הבאים, מי לדעתך הכי מתאים בעת הזאת לתפקד כראש הממשלה: 33% השיבו כי בנימין נתניהו הוא הראוי ביותר, נפתלי בנט זוכה ל-18% אחוזי תמיכה, יאיר לפיד ב-13%, ואילו בני גנץ, הנושא בתואר 'ראש הממשלה החליפי' מקבל רק 7% תמיכה מהציבור. 21% ממשתתפי הסקר סבורים כי אף אחד מבניהם לא ראוי לתפקיד. 8% השיבו - לא יודע.

שאלה נוספת בסקר, מי לדעתך הוא האשם העיקרי בהקדמת הבחירות הצפויה? 40% מאשימים את בנימין נתניהו, 20% את בני גנץ, 25% מהמשיבים סבורים כי נתניהו וגנץ אשמים במידה שווה. 15% השיבו - לא יודע.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 500 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+ מועד איסוף הנתונים: 3.12.20

סקר מנדטים מדגם מנו גבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד