י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

בית המשפט: גם שינה זו בריאות • תקדים משפטי

מומחה ברפואת שינה שמונה על-ידי בית המשפט קבע: הנפגע בתאונת דרכים לא מסוגל לישון בנוחות, מתעורר פעמים רבות, נוחר ועייף • חברת הביטוח תשלם לנפגע גם עבור הפרעות אלו כ'נכות רפואית'

בית המשפט: גם שינה זו בריאות • תקדים משפטי

תקדים משפטי: בית המשפט הכיר בנפצע תאונת דרכים, שסבל מהפרעות שינה, כמי שזכאי לפיצוי.

בתיק, המתנהל על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, טען הנפגע, באמצעות עו"ד אלי מאור מבני-ברק, המתמחה בתביעות לביטוח לאומי, תאונות דרכים ותאונות עבודה, כי כתוצאה מתאונת הדרכים בה נפגע האיש, כרוכב אופנוע, בכתף ימין, נגרמה לו מלבד הנכות האורטופדית גם נכות בתחום רפואת השינה.

במהלך המשפט ביקש הנפגע מבית המשפט שיכיר בהפרעות השינה שלו, לאחר תאונת הדרכים, כחלק בלתי נפרד מתביעתו, ויחייב את חברת הביטוח לשלם לו את נזקיו, גם בגין הפרעות השינה כחלק מנזקיו בגין תאונת הדרכים.

בית המשפט מינה לנפגע מומחה ברפואת שינה, ד"ר רון פלד מבית החולים רמב"ם, שקבע כי כתוצאה מתאונת הדרכים הנפגע סבל מפריקה בכתף הימנית, ומאז הוא סובל משינה לא רגועה, מתקשה לישון על צד ימין, מתעורר הרבה, עלה במשקל, החל לנחור וסובל מעייפות יומית.

המומחה מטעם בית המשפט ציין בחוות דעתו, כי הנפגע מרבה לישון על הגב וזאת בגלל הכאבים ואי הנוחות בכתף ימין שמקורם בתאונה, ולכן קבע בית המשפט כי יש לזכות אותו בנכות רפואית גם בתחום השינה, מעבר לנכות שנפסקה לו בתחום האורטופדי.

עו"ד אלי מאור אומר בתגובה לפסק הדין: "זוהי החלטה חשובה לכל הנפגעים בתאונות דרכים, שלאחר התאונה החלו לסבול מבעיות שינה ולא יחסו אותם לתאונת הדרכים או לא ידעו כי ביכולתם לתבוע גם את נזקיהם בגין הפרעות השינה, העייפות, הנחרנות הלילית, במסגרת תביעתם נגד חברת הביטוח בעילה של תאונת דרכים, ולקבל עבור נזקים אלו נכות רפואית שתזכה אותם בפיצויים משמעותיים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד