ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
סמוטריץ' זועם

עיריית ב"ב תפנה אולפנה דתית: "מעשה שלא יעשה"

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' זועם בעקבות החלטת עיריית בני ברק לפנות אולפנה דתית מהעיר | במכתב לראש העיר אברהם רובינשטיין הוא מכנה את המהלך כ'חוסר הוגנות': "אתה יודע מצוין שלא היית מעלה בדעתך לסגור מוסד חינוכי מפואר לו היה מדובר במוסד חרדי" | סמוטריץ' דורש מראש העיר לחזור בו מההחלטה

עיריית ב"ב תפנה אולפנה דתית: "מעשה שלא יעשה"
סמוטריץ' ורובינשטיין צילום: פלאש 90

האולפנה המיועדת לבנות הציונות הדתית השוכנת בבני ברק, שוב מעוררת סערה. בעקבות החלטת העירייה לפנות את אולפנת 'צביה' מהעיר, משגר היום (שני) יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב חריף לראש העיר אברהם רובינשטיין בו הוא מכנה את המהלך כ"חוסר הוגנות" מצידו.

כזכור, לפני כארבע שנים, סערה העיר בני ברק בעקבות החלטת העירייה להעביר את האולפנה ממקום מושבה ברחוב מימון למתחם בית הספר 'עוזיאל' בשכונת קרית הרצוג בצפון העיר. בסופו של דבר, בתום מאבק ממושך הסכימו בהנהלת האולפנה לעבור למקום החדש.

"ההתעמרות באולפנה היא רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית ולכך אין בכוונתי להסכים לכך", הודיע היום חבר הכנסת סמוטריץ' במכתבו. "נדהמתי לשמוע על כוונתך לסלק את אולפנת צביה בני ברק משטח העיר. עם כל הכבוד - זהו מעשה אשר לא יעשה!".

במכתבו לראש עיריית בני ברק מסביר סמוטריץ' מדובר על אולפנה שנוסדה כבר לפני שבעים שנה, אשר לטענתו שירתה את העיר בנאמנות רבה, נתנה מענה חינוכי לבנותיה, תושבות העיר, גידלה דורות רבים של בנות - נשים יקרות, לתורה, ליראה, למדע ולנתינה.

לטענת סמוטריץ', פינויה של האולפנה מהעיר נובע מהתעמרות "רק בשל היותה ציונית דתית ולא חרדית". סמוטריץ' מוסיף וכותב במכתבו: "אני מכיר את טענתך ולפיה סגירת האולפנה נעשית מאחר וכיום חלק מגדול מהתלמידות בה אינן תושבות העיר. בכל הכבוד, אתה יודע שהתירוץ הזה לא מחזיק מים".

"בני ברק מלאה ברוך השם ישיבות שבהן רבים מן התלמידים אינם מתגוררים בעיר ומגיעים למוסדותיה המפוארים מערים וישובים אחרים", כותב יו"ר האיחוד הלאומי לראש עיריית בני ברק, "אתה יודע מצוין שלא היית מעלה בדעתך לסגור מוסד חינוכי מפואר לו היה מדובר במוסד חרדי".

"אני קורא לך לחזור בך, למנוע מחלוקת ופירוד בין הציבורים ולחסוך מאיתנו את הכורח לצאת במאבק נחוש להמשך קיומה של האולפנה", מסיים סמוטריץ' את מכתבו.

מעיריית בני ברק לא נמסרה תגובה.

אולפנה עיריית בני ברק אברהם רובינשטיין בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד