כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
נערכים לחיסון

חברת פייזר קיימה ישיבה סודית עם בכירי משרד הבריאות

מערך הפצת החיסונים יוטל על קופות החולים, שהצהירו כי למרות חוסר באחיות והחסונים לשפעת - יוכלו לעמוד בכ-100 חיסונים ביום • תחילת הסוף של נגיף הקורונה

חברת פייזר קיימה ישיבה סודית עם בכירי משרד הבריאות
חיסונים. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

תחת מעטה חשאיות במוצאי שבת האחרון התקיימה ישיבה מיוחדת של ראשי מערכת הבריאות עם נציגי חברת פייזר בארץ, כולל גם נציגות מדעית של החברה, ישיבה שעסקה בהכנות לקראת קליטת החיסון כאן בארץ. הנוכחים בפגישה התבקשו לשמור על חיסיון הנושאים והנתונים שהוצגו בישיבה המיוחדת, כמו גם דבר הישיבה עצמה.

על פי 'חדשות כאן 11' החושפים את דבר הישיבה הסודית, הנוכחים קיבלו סקירה מקיפה על תוצאות הניסויים שערכה החברה לתרופה, כמו גם נתונים מדויקים נוספים שהוצגו למומחי משרד הבריאות ובהם מומחים למחלות זיהומיות ומומחים לאפידמיולוגיה.

בתוך אמש דווחו ב'כאן חדשות' כי במשרד הבריאות הציבו לקופות החולים יעד מוגדר בו הם יצטרכו לעמוד, והוא חיסון 2 מיליון אזרחים ב-4 מיליון חיסונים, 2 פעימות לכל אחד ואחד, כאשר החיסון הראשון יינתן תוך 3 שבועות, והשני 21 ימים לאחריו, כל המערך הזה יידרשו קופות החולים להכניס בתוך טווח זמן של 45 יום בלבד.

על פי הדיווח בקופות החולים אמרו בתגובה למשרד הבריאות כי הם יכולים להגיע עד לכ-100 אלף חיסונים ביום, כאשר קופת החולים כללית תחסן בין 40 ל-50 אף מבוטחים ביום, מכבי תחסן 25 אלף מבוטחים ליום, מאוחדת 10 אלף מבוטחים, ולאומית תחסן 7000 מבוטחים מידי יום.

עם זאת הדגישו בקופות החולים כי מדובר במערך מרכב, לאור המחסור באחיות, ולאור כך שבתקופה זו ניתנים גם החיסונים לשפעת החורף.

חברת פייזר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד