ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ושוב עמנואל, ושוב גזענות, ושוב בלגן

הפרשייה שכבר יצאה מהאף, עולה היום שלב: בדירבונם של חרדים בעלי אינטרסים הרואים בבנות עמנואל בנות ערובה - הורה היום משרד החינוך על סגירת המבנה ששימש את הבנות האשכנזיות בעמנואל

בית ספר עליו ניטש המאבק בעמנואל. צילום ארכיון
בית ספר עליו ניטש המאבק בעמנואל. צילום ארכיון

נראה שסאגת בתי הספר בעמנואל לא תיגמר לעולם, היריבות הבין-עדתית, שהפכה לנחלת המדינה כולה, מלובה על ידי גורמים אינטרסנטיים החפצים לקחת את עמנואל כבת ערובה, לקידום המטרות שלהם, מטרות שלאו דווקא משרתות את האינטרס החרדי.

היום (א'), עוברת המלחמה עוד שלב. כזכור פרשו 74 תלמידות 'בית יעקב', מבית הספר של היישוב לטובת לימוד במוסד אחר, וזאת, לטענתם, עקה הרמה הירודה של הבנות הנמצאות בבית הספר הכללי, והוראת משרד החינוך שאין להבדיל ביניהן. נציגי התלמידות האשכנזיות הסבירו כי ההפרדה מוכרחת, גם בגלל הבדלי המנהגים וגם בגלל הפערים הרוחניים.

אך הבוקר מתערב משרד החינוך, בפעם המי יודע כמה, נגד ההורים האשכנזיים, ובהחלטה תמוהה משהו, מורה מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני, לסגור את המבנה ששימש כבית ספר ארעי לבנות האשכנזיות.

כזכור, פסק הבג"ץ כי אין להפריד בין הבנות, וכי הן חייבות לשבת באותן כיתות. ההורים והתלמידות מהמוצא האשכנזי הודיעו כי בעקבות בג"ץ הם מסרבים לשלוח את התלמידות לבית הספר. ומשרד החינוך הודיע בתגובה כי יפעיל את נוהל ביקור סדיר שמשמעותו כי על הרשות המקומית להגיש תלונה במשטרה נגד הורים שעוברים על חוק חינוך חובה.

אך משרד החינוך, שכהרגלו לא הכין שיעורי בית, נתקל בהתנגדות גם מצד הרשות המקומית שלא שיתפה פעולה עם ההוראה. ולא דיווח למשרד החינוך מי ומי הבנות החסרות. בנות שלמדו במבנה נפרד, עליו כאמור הוציא היום מנכ"ל משרד החינוך צו סגירה.

כזכור, לפני כשבוע וחצי קיימה הוועדה לביקורת המדינה דיון בנושא בית הספר, בו נשמעו טענות קשות על יוזמי המאבק.

הרב אברהם יוסף לייזרזון, יו"ר החינוך העצמאי המייצג את בתי ספר המפלים לכאורה, ענה לטענות בדיון כי "קשה לתפוס שחינוך עצמאי זה אוטונומיה נפרדת". לדבריו, "אין יסוד ואין שחר לדברים.

"באתי להכחיש סטיגמה נבזית שקרית שנדבקה לחינוך העצמאי שמפלה לרעה על רקע עדתי", אמר לייזרזון. "לא אומר שאין בעיות. אבל המפעל הזה שהוקם לפני עשרות שנים אך ורק כדי לקלוט עליות צפון אפריקה, טוניס ועיראק כדי לתת להם חינוך.

"אני מאשים את התקשורת בכותרות. אנחנו סידרנו בבית ספר מסויים חדר מפלסטיק רק כדי לקלוט תלמידות ספרדיות. אני רוצה שתבואו ותראו במו עיניכם ואז תגידו שנגררתם לעובדות לא נכונות. תראו כמה אושר של תלמידים ותלמידות בני עדות המזרח אצלנו".

האם הוראת משרד החינוך שניתנה היום מביאה סוף-פסוק לפרשייה שכבר יצאה מהאף? לפי ניסיון העבר- התשובה שלילית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד