י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תיעוד סוער מ'בר אילן'

מהומות בירושלים: למעלה מ-20 עצורים בהפגנה נגד הרכבת הקלה, דחפור הוצת

לפחות עשרים וחמישה מפגינים נעצרו הערב במהלך מחאה של חוגי הקנאים המתקיימת בצומת בר אילן בירושלים | המפגינים דורשים שלא לקיים את עבודות הרכבת הקלה, שבכוונת העירייה לבצע בחודשים הקרובים | עימותים קשים במקום

מהומות בירושלים: למעלה מ-20 עצורים בהפגנה נגד הרכבת הקלה, דחפור הוצת
מעצר מפגין במחאה בירושלים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלפי חרדים מפגינים בשעה זו (שני) בצומת בר אילן בירושלים וברחובות הסמוכים, בעקבות הכוונה להתחיל את עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה. כוחות גדולים של משטרה פרוסים באזור ומנסים לשמור על הסדר הציבורי. כמה מהמפגינים הציתו דחפור שהיה באתר הבנייה הסמוך.

במהלך המחאה, התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה. על פי טענת המשטרה, לעבר הכוחות הושלכו חפצים על ידי המפגינים. עד כה, לפחות עשרים וחמישה מפגינים נעצרו לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי.

בשכונות החרדיות בירושלים נתלו בימים מודעות ענק הקוראות לצאת ולמחות נגד כוונת העירייה להתחיל את העבודות באזור. בחוגי הקנאים בבירה מאיימים להחריף את המאבק במידה והעירייה לא תיסוג מההחלטה להעביר במקום  את קו הרכבת.

בתיעוד מהמחאה, נראים המפגינים מדרדרים פח צפרדע בוער במורד הרחוב. המפגינים נראו נמלטים, רגע לפני שהפח פגע בכמה מהם. נכון לשעה זו, כוחות המשטרה איבדו שליטה על המחאה. מאות מפגינים נוספים זורמים לאזור.

כאמור, עד כה עצרה המשטרה לפחות 25 מפגינים החשודים בהפרת הסדר הציבורי. על אחד המפגינים שנעצר תפסו השוטרים אולר, אלה ומיכל גז פלפל. המשטרה מזרימה למקום למקום כוחות נוספים בניסיון להשיב את הסדר.


צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


צילום: ישי ירושלמי vip

הפגנה רכבת קלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד