ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

ברזילי: המדינה כבר לא יושבת על הברזלים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, מציין ניצחון במאבקו הבלתי נגמר מול ארגוני הבריאות, הפעם בנושא מתווה המיגון בבי"ח ברזילי, אליו מתנגד ליצמן בשל בעיות קברים • המדינה השיבה לבג"ץ: אנחנו עם ליצמן

יעקב ליצמם עם מנכ"ל משרדו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
יעקב ליצמם עם מנכ"ל משרדו. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

ניצחון קטן וחשוב מציין היום סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, במאבקו הבלתי נגמר מול ארגוני הבריאות בארץ: המדינה מתייצבת לצידו בפרשיית בית החולים ברזילאי, ומודיעה לבג"צ: אנחנו עם ליצמן.

פרקליטות המדינה ביקשה מבית המשפט העליון לדחות את העתירה בנושא בניית חדר מיון ממוגן בבית החולים ברזילי. בתשובה שהגישה הפרקליטות לבג"ץ עולה כי הממשלה תומכת בהצעת סגן שר הבריאות יעקב ליצמן שלא להזיז קברים עתיקים שנמצאו במקום, ולאמץ את התוכנית החלופית שהוצעה כבר בעבר על ידי ראש הממשלה דאז אהוד אולמרט ומנכ"ל משרדו רענן דינור, לפיה ייבנה חדר מיון ממוגן בשטח שבו נמצא היום מגרש החניה בבית החולים, שהינו במרחק עשרות מטרים מהמיקום בתוכנית המקורית.

עם זאת, בתשובת המדינה מציינת הפרקליטות כי חלופה זו סובלת מ"חסרונות תפקודיים שונים" ותעלה לקופת המדינה כ 80 מיליון שקלים יותר. בנוסף, יביא הדבר לעיכוב של שנה בבניה. עוד נמסר בתשובה כי בתוך שבועות תגובש ההצעה החלופית בעניין ותובא להחלטת הממשלה.

בתיאום עם שר האוצר יובל שטייניץ וסגן שר הבריאות יעקב ליצמן, סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו על מיגון בית החולים הקיים במעטפת מיגון חיצונית שתעניק פתרון זמני, עד להשלמת העבודות להרחבת חדר המיון החדש במקום.

סגן שר הבריאות בירך על עמדת המדינה ואמר כי ההצעה שתובא לאישור הממשלה בעוד כשבועיים, תכלול את כל המרכיבים לפתרון כולל של נושא הקמת חדר מיון מוגן בבית החולים ברזילי באשקלון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד