י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבק יחריף?

סיכום המחאה הסוערת בבירה: 25 חרדים נעצרו, 6 שוטרים נפצעו

מחאת 'העדה' נגד 'הקו הירוק': המשטרה תבקש הבוקר מבית משפט השלום בירושלים להאריך את מעצרם של חלק מהמפגינים שנעצרו במהלך המחאה הסוערת בצומת בר אילן נגד מתווה הרכבת הקלה | במהלך המחאה, נעצרו 25 חרדים ושישה שוטרים נפצעו | נזק רב לרכוש הציבורי

סיכום המחאה הסוערת בבירה: 25 חרדים נעצרו, 6 שוטרים נפצעו
שוטרים על רקע פחים בוערים במהלך ההפגנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך ההפגנה הסוערת בצומת בר אילן בירושלים נגד תוואי הרכבת הקלה, שהסתיימה רק לפנות בוקר, נעצרו כ-25 מפגינים בחשד שהפרו את הסדר הציבורי. על פי נתוני המשטרה, שישה שוטרים נפצעו במהלך הניסון להשיב את הרגיעה ולפנות את המפגינים.

מהמשטרה נמסר כי במהלך המחאה בצומת בר אילן, החלו המפגינים להפר את הסדר תוך יידוי אבנים לעבר כוחות המשטרה, הבערת פחים וציוד מכני הנדסי באתר בניה, גרמו נזק למספר רמזורים, לניידות משטרה וכן חסמו את הרחובות הסמוכים עם הפחים.

עוד נמסר, כי כתוצאה מיידוי אבנים ובקבוק זכוכית נפצעו 6 שוטרים, מהם פונו 2 שוטרים להמשך טיפול רפואי. 25 החרדים שנעצרו חשודים בהפרות הסדר, תקיפת שוטרים וגרימת נזק לרבות הצתת פחים והם הועברו לחקירה במשטרה, ובמהלך היום יובאו חלק מהם אל בית המשפט לדיון בעניינם.

במשטרה מדגישים כי יאפשרו את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם כל עוד אלו נערכות בגבולות החוק. מנגד, כל גילוי אלימות, פגיעה ונזק במרחב הציבורי לרבות במרקם החיים התקין, יטופלו בנחישות על ידי שוטרי משטרת ישראל.

מדובר במחאה סוערת שלא נראתה מזה תקופה ארוכה בבירה. בניסיון לפזר את המחאה ולהשיב את הסדר הציבורי, השתמשו כוחות המשטרה באמצעים לפיזור הפגנות, בין היתר במכת"זיות וביחידת הפרשים.

עם סיומה של המחאה סמוך לחצות הלילה, כשאחרוני המפגינים החלו לעזוב את המקום, תועדה מכת"זית המשטרה כשהיא מתיזה מים בעוצמה רבה היישר לעבר חלון דירת מגורים בקומה הראשונה, מעל מעוז ההפגנה. על פי התיעוד, נראה כי לבית נגרם נזק כתוצאה מהפגיעה.

 ההפגנה הסוערת התקיימה בצומת בר אילן וברחובות הסמוכים, בעקבות הכוונה להתחיל את עבודות הקו הירוק של הרכבת הקלה. כוחות גדולים של משטרה נפרסו באזור בניסיון לשמור על הסדר הציבורי. כמה מהמפגינים הציתו דחפור שהיה באתר הבנייה הסמוך.

במהלך המחאה, התפתחו עימותים קשים בין המפגינים לכוחות המשטרה. על פי טענת המשטרה, לעבר הכוחות הושלכו חפצים על ידי המפגינים. כאמור, לפחות עשרים וחמישה מפגינים נעצרו לחקירה בחשד להפרת הסדר הציבורי.

בשכונות החרדיות בירושלים נתלו בימים מודעות ענק הקוראות לצאת ולמחות נגד כוונת העירייה להתחיל את העבודות באזור. בחוגי הקנאים בבירה מאיימים להחריף את המאבק במידה והעירייה לא תיסוג מההחלטה להעביר במקום את קו הרכבת הקלה.

הפגנת קיצונים עצורים רכבת הקלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד