א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
יגיע מחר לישראל

חשש: שניים מתו לאחר שקיבלו את החיסון של פייזר

מהמסמכים שהעבירה חברת 'פייזר' ל-FDA האמריקאי לצורך אישור החיסון עולה תמונה מדאיגה לפיה שניים מנסייני החיסון מתו לאחר קבלתו. על פי ההערכות, שני מקרי התמותה אינם קשורים לחיסון

חשש: שניים מתו לאחר שקיבלו את החיסון של פייזר
אילוסטרציה צילום: Unsplash

מהמסמכים שמסרה חברת פייזר למנהל התרופות האמריקאי ה-FDA, במטרה לאשר את החיסון לקורונה עולה, כי שני אנשים מתו לאחר שהשתתפו בקבוצת הניסוי של פייזר לחיסון הקורונה. אחד מהמתים שלקח חלק בניסוי, בו השתתפו כ-38 אלף בני אדם, סבל ממחלות רקע.

אחד הנפטרים שחוסן לקה בהתקף לב 62 יום לאחר הזריקה השנייה ונפטר לאחר שלושה ימים, והאחר מת מתהליך טרשת העורקים שלושה ימים לאחר הזריקה הראשונה. על פי ההערכות, שני מקרי התמותה אינם קשורים לחיסון.

עוד עולה, כי בסך הכל מתו עד כה ששה אנשים שהשתתפו בניסויים, אולם ארבעה מתוכם קיבלו את חיסון הדמה - הפלצבו. למרות זאת החליט מנהל התרופות האמריקאי לאשר את החיסון.

בתוך כך, בעוד אתמול דווח כי החיסונים יגיעו לקראת סוף השבוע, היום דווח כי החיסונים לנגיף הקורונה, צפויים לנחות בארץ כבר מחר.

על פי הדיווח את המשלוח הראשון של החיסונים של חברת פייזר יביא מטוס של חברת השילוח DHL. בתוך כך בשעות הקרובות ייערך סיור מקדים בנתב"ג לבחון את המוכנות וההיערכות של הגורמים במקום להגעתם הצפויה של החיסונים.

עוד דווח, כי בנמל התעופה בן גוריון כבר נערכים לנחיתת המטוס ועליו החיסונים, כאשר על פי ההערכות יתקיים במקום טקס מיוחד בהשתתפותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. ובמקביל לטקס יחלו מיד בחברת טבע לטפל בקליטת החיסונים אחסונם והפצתם.

 

קורונה פייזר חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד