י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לאחר סגירת התיק

ערבי מואשם: ירק והשפיל קשיש יהודי בי-ם

המשטרה הגישה כתב נגד מיעוטים שירק על קשיש יהודי בערב חג השבועות בירושלים. בתחילה עוכב הנאשם לחקירה, אך שוחרר והתיק נסגר 'מחוסר אשמה פלילית' • עו"ד חיים בלייכר מארגון 'חוננו': "נמשיך לפעול ולדרוש מיצוי הדין עם כל אנטישמי"

ערבי מואשם: ירק והשפיל קשיש יהודי בי-ם
קשיש. אילוסטרציה צילום: unsplash

לבית משפט השלום בירושלים הוגש כתב אישום כנגד בן מיעוטים שירק והשפיל יהודי מבוגר, בן למעלה מ-70, בערב חג השבועות בעיר העתיקה - זאת לאחר פניית ארגון חוננו. הנאשם, כבן 30, ירק על גבו של המתלונן וכעת מואשם בתקיפת סתם.

כפי שפורסם, התקיפה המשפילה אירעה בערב חג השבועות, עת צעד ר', יהודי מבוגר בן למעלה מ70, עם נכדו בעיר העתיקה. סמוך לשער שכם קרב בן מיעוטים לר', וירק עליו. ר' ניגש עם נכדו להגיש תלונה במשטרה, החשוד עוכב לחקירה אך בתחילה שוחרר והתיק נסגר בעילה של 'חוסר אשמה פלילית'.

כזכור, בשל סגירת תיק החקירה פנה עו"ד בלייכר למשטרה במכתב ודרש כי החקירה תיפתח מחדש והתוקף יועמד לדין. במכתבו תיאר בלייכר כי ר', בן 71, הותקף בעת שעלה במדרגות הסמוכות לשער שכם אז "ניגש אליו 'בן עוולה' וירק על גבו, רק בשל היותו ישראלי בעל חזות יהודית, הדור פנים. חליפתו של מרשי הוכתמה בליחה רבה".

במכתבו ציין עו"ד בלייכר, כי מדובר ביהודי מבוגר ששירת בצה"ל ברוב מלחמות ישראל, בניהן מלחמת ששת הימים, ארץ המרדפים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום הכיפורים, מלחמת שלום הגליל ועוד.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מסר: "אנחנו מברכים על הגשת כתב האישום. אנו מקוים שכתב האישום יעביר מסר ברור כלפי הפורעים מהסוג השפל של הנאשם: מעשי ההשפלה האנטישמים לא יעברו עוד בשתיקה ואנו נמשיך לפעול ולדרוש מיצוי הדין עם כל אנטישמי מהסוג המכוער של הנאשם".

ארגון חוננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד