י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

השר דרעי מזהיר: "התעלמות מחקיקה תביא לקרע ופילוג בעם"

לאחר ש'בחדרי חרדים' חשף הערב את החלטת בג"ץ לדחות את בקשת המדינה להעניק דחייה בחצי שנה לסיום חקיקה בעניין הגיור בישראל, יו"ר ש"ס השר דרעי מגיב ומזהיר: "הכרעה שיפוטית בסוגיה זו תוך התעלמות מהליך חקיקה שכבר החל עלולה להביא לקרע ופילוג בעם ישראל"

השר דרעי מזהיר: "התעלמות מחקיקה תביא לקרע ופילוג בעם"
השר אריה דרעי צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

בתגובה לפרסום הערב (שלישי) ב'בחדרי חרדים', כי בג"ץ דחה את בקשת המדינה בעניין הגיור והחשש כי תוך פחות משבועיים עלולים השופטים להכיר בגיור רפורמי, בש"ס מגיבים ומתריעים כי הכרעה שיפוטית תוך התעלמות מהחקיקה שבדרך, תוביל לקרע בעם.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי מגיב לפרסום ב'בחדרי חרדים' ואומר: "מתוך אחריות וראיה ממלכתית הרואה את הסכנה האיומה בפריצת נושא הגיור העלולה לגרום קרע ופילוג בעם ולרמיסת חוק השבות, קידמתי כבר לפני כשלוש שנים תזכיר חוק ממשלתי לגיור ממלכתי בישראל. לנוכח התארכות המשבר הפוליטי הקשה ביותר שידעה מדינת ישראל לא הושלם הליך החקיקה עד כה".

עוד מציין דרעי: "במקביל לא שקטתי והנחיתי את ח״כ ארבל להגיש הצעת חוק פרטית בנושא זה בהתאם להצעה הממשלתית אותה יזמתי ובתמיכת ראש הממשלה". הוא מתריע כי "נושא הגיור שהשלכותיו נוגעות לזהות המדינה לרבות חוק השבות חייב להיות מוכרע אך ורק על ידי הכנסת. הכרעה שיפוטית בסוגיה זו תוך התעלמות מהליך חקיקה שכבר החל עלולה להביא לקרע ופילוג בעם ישראל".

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "אני מצר על החלטת בית המשפט העליון שהתעלמה מהצעת חוק גיור ממלכתי שהגשתי בהנחיית שר הפנים הרב אריה דרעי והונחה על שלחן הכנסת כבר ב16 לנובמבר".

לדבריו, "הצעת חוק ממלכתית שללא ספק תזכה לתמיכה רחבה. אל לו לבית המשפט לדחוק את רגלי הכנסת ולהכריע במקומה בנושא שאחדות עם ישראל תלויה בו אך ורק בשל עיכוב פרוצדורלי".

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, הגיב להחלטת בג"ץ ומסר: "בית המשפט חותר שלב אחר שלב להכיר באופן מעשי ברפורמים, אסור לאפשר בשום דרך לקהילות הרפורמיות לקבל מעמד בארץ. גיוריהם אינם גיורים, אין בהם לא קבלת עול תורה ומצוות ולא כניסה לעם היהודי, יש לעמוד על המשמר ולא ניתן לחבל בכרם ישראל, בטהרת הייחוס וכנגד התבוללות בעם ישראל כפי המסורת הנהוגה עד היום. על הממשלה לקדם חקיקה ברורה שתמנע מבית המשפט להכיר ברפורמים".

מאידך, יו"ר 'האיחוד הלאומי', חבר הכנסת בצלאל יואל סמוטריץ', מאתגר את החרדים, ומסר בתגובה לפרסום ב'בחדרי חרדים' כי יש לפעול לחקיקה שתמנע הכרה ברפורמים עוד השבוע, "תיראו מופתעים. הגיע הזמן לגיור ממלכתי במדינת ישראל", אמר.

סמוטריץ׳ הוסיף ואמר כי ״תפקידה של הממשלה למשול. גיור זו ליבת היהדות ואין מקום למשחקים. הפיתרון היחיד הוא חוק גיור ממלכתי ב-3 קריאות כבר השבוע. אנחנו נתמוך". הבטיח.

כזכור, הערב דיווחנו ב'בחדרי חרדים', כי בג"ץ דחה את בקשת המדינה לדחות את ההכרעה בעניין הגיור בישראל בחצי שנה בעקבות הסבך הפוליטי שאינו מאפשר חקיקה שכזו בימים שכאלה, השופטים דרשו את תשובת המדינה בתוך 13 ימים, עד ל-21.12.2020, אולם באם הכנסת תפוזר, אזי השופטים יעניקו הארכה עד לכינונה של הממשלה החדשה.

כעת החשש המרחף, שאם הכנסת לא תפוזר ב-13 הימים שנותרו וחקיקה אינה מתאפשרת בזמן כה קצר, בטח לא בהרכב הנוכחי של 'כחול לבן' שמצידם יכשירו בחדווה גיורים רפורמים, קיים חשש כי בג"ץ הוא זה שיכשיר את הגיורים הללו שימיטו אסון על המדינה היהודית.

גיור רפורמי חוק הגיור משה ארבל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד