א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
עשתה היסטוריה

לא יצאה שנה מהבית: זוהי המחוסנת הראשונה בעולם

אישה בת 90 מצפון אירלנד חוסנה הבוקר והפכה לאדם הראשון בעולם שקיבל את החיסון נגד קורונה של חברת פייזר שלא במסגרת הניסויים. בכך החלו הרשויות בבריטניה באופן רשמי את הפצת החיסון נגד נגיף הקורונה

לא יצאה שנה מהבית: זוהי המחוסנת הראשונה בעולם
אילוסטרציה צילום: pexels

הרשויות בבריטניה הודיעו בתקופה האחרונה כי הם יחלו לחסן את אזרחי הממלכה נגד נגיף הקורונה עם החיסונים של חברת פייזר, גם אם הם לא יקבלו את אישור ה-FDA - מנהל המזון והתרופות האמריקני, ואכן הבוקר (שלישי) אישה בת 90 מצפון אירלנד הייתה למחוסנת הראשונה בעולם, שלא במסגרת הניסויים של החיסון.

על פי הדיווח ב-BBC, מרגרט קינן, מאניסקילן, קיבלה את החיסון של חברת בבית החולים בקובנטרי, עם קבלת החיסון אמרה האישה כי לאחר שנה שהיא לא יצאה מהבית מחשש להידבק בנגיף היא "חשה כל כך מיוחסת".

בתוך כך פרסמו הרשויות בבריטניה את תכניתם להפצת החיסון, כאשר ב-70 מוקדים בבתי חולים שונים בכל רחבי בריטניה יחסנו הצוותים הרפואיים את כלל בני ה-80 ומעלה, וזאת במקביל לחיסון צוותי הרפואה במדינה.

בכך מבקשים הרשויות בממלכה לחסן את קבוצות הסיכון, ותוותי הרפואה המטפלים בחולים, אשר הם האוכלוסייה הפגיעה ביותר, ועם חסינותם מהידבקות בנגיף הקורונה מקווים הרשויות בממלכה כי שגרת החיים במדינה תחזור לקדמותה.

בריטניה קברה כ-60 אלף נפטרים מנגיף הקורונה עד כה. היא המדינה הראשונה בעולם שהתחילה להשתמש בחיסון של חברת פייזר, ולצורך כך רשויות הבריאות בממלכה אישרו את החיסון בהליך רגולציה מזורז ומיוחד.

חברת פייזר חיסון לקורונה קורונה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד