כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

היום: שביתה מלאה ברשויות המקומיות

הרשויות דורשות להפסיק הקיצוץ במענקי האיזון ולהגדיל תקציבי הפיתוח • משביתים את כל שירותי השלטון המקומי בכל רחבי הארץ, למעט בירושלים • מאיימים: לא נקבל כסף, נקיים שביתות נוספות

אנשי השלטון המקומי מכריזים על השביתה. צילום: יעקב נחומי
אנשי השלטון המקומי מכריזים על השביתה. צילום: יעקב נחומי

לאחר תקופה של שקט, שוב חוזרות עונת השביתות למדינה. היום השביתות הרשויות המקומיות ברחבי הארץ את כל השירותים העירוניים ליום אחד, במחאה על הקיצוץ הממשלתי במענקי האיזון ובשל השימוש ההולך וגובר בתקציבים עירוניים למימון שירותים ממלכתיים.

השובתים מתכוונים לשביתה בעלת אפקט משפיע, כשמרבית המחלקות העירוניות יושבתו כליל, למעט המוקד העירוני 106 ומערכות החינוך.

מענקי האיזון הם תקציבים המוענקים על ידי הממשלה לרשויות המקומיות, בכדי להשלים את מימונם של שירותים עירוניים וממלכתיים. היקף זכאותה של כל רשות מקומית למענקי איזון, נקבע תוך התחשבות בהכנסות העירוניות ביחס להוצאה הנדרשת לתושב. הסכום הכולל אותו על המדינה להעניק לרשויות על פי חישוב זה, עומד על כשלושה מיליארדי שקלים, אך תקציב האיזונים המוצע לרשויות עומד על 1.8 מיליארד שקלים בלבד.

הקיצוץ במענקי האיזון נמשך מאז שנת הקיצוצים הגדולים במשק ב-2003, ומאז נמשך עד שהגיע לממדי הקיצוץ האמורים. ברשויות המקומיות מסבירים, כי משמעותו של הקיצוץ היא פגיעה במערכות החינוך, הרווחה, התברואה והביטחון של הערים. כשברשויות רבות גורם הקיצוץ לקריסה כלכלית, המובילה להלנת שכר וגירעונות ברשויות מאוזנות תקציבית.

עוד דורשים אנשי הרשויות המקומיות 500 מיליון שקלים לתקציבי פיתוח ו-600 מיליון שקלים לתוכניות הבראה, הקמת צוות משותף להחלטות בנושא הרפורמה במים ויידוע השלטון המקומי על שינויים מתוכננים בחוק ההסדרים, הנוגעים לרשויות המקומיות.

במרכז השלטון המקומי מבהירים כי במידה שהאוצר לא ייענה לדרישותיהם, בכוונתם לקיים שביתות נוספות בעתיד.

העיר היחידה שאיננה מצטרפת לשביתה, הינה עיר הבירה ירושלים, שהודיעה כי בשל ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בעיר, לא יושבתו השירותים המקומיים. עם זאת הביעה העירייה סולידאריות והזדהות עם שאר הרשויות ברחבי הארץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד