י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ביחד עם ליברמן

מתקפה חרדית על גדעון סער; הליכוד: "שותף מלא-מלא של השמאל"

היעדרותו של ראש המפלגה החדש גדעון סער מהמליאה בעת הצבעה חשובה לחרדים, הובילה לזעם רב ב'יהדות התורה' כנגד סער ושותפתו חברת הכנסת מיכל שיר שנעדרה יחד איתו מלהצביע נגד חוק השוויון של 'כחול לבן' | גם בליכוד תוקפים: "הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל"

מתקפה חרדית על גדעון סער; הליכוד: "שותף מלא-מלא של השמאל"
גפני במליאת הכנסת צילום: דוברות הכנסת

בעקבות העברתו בקריאה טרומית של חוק יסוד השוויון ברוב דחוק של שני קולות, כשמי שיכלו להכריע בנידון אך נמנעו במכוון מלהצביע הם חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר שנעדרו מהמליאה, החרדים והליכוד במתקפה על הטוען לכתר החדש בזירה.

בהודעה משותפת של ראשי יהדות התורה, תקפו בחריפות השר יעקב ליצמן וחה"כ משה גפני את יוזמי החוק, עמיתיהם לקואליציה: "כחול לבן איבדו את הבלמים ומדרדרים את ישראל לבחירות מיותרות על חשבון אזרחי ישראל. תמיכתם בעד הצעת חוק השוויון, בניגוד לעמדת הקואליציה שהם כביכול משתתפים בה, היא דוגמא חיה לפופוליזם שמתווה את דרכם".

בהמשך תקפו הצמד מיהדות התורה את גדעון סער שנעדר מהמליאה: "לצערנו חבר הכנסת גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטים בניגוד למסורת ישראל", כשהם מבהירים כי "חברי יהדות התורה יעשו הכול על מנת למנוע את התקדמות החוק בוועדות ובמליאת הכנסת".

סער במליאה. צילום: דוברות הכנסת

בליכוד תקפו גם הם את הח"כ הפורש, תוך שהם מצרפים אותו לרשימה אחת עם אויבם המר שהוכרז כשמאלן, אביגדור ליברמן: "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את "החוק לביטול חוק יסוד הלאום" שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו".

לטענת הליכוד, "רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל", כאשר בסיעה מתעלמים מחברת הכנסת המקורבת מיכל שיר שנמנעה אף היא מלהצביע. 

סער הגיב לליכוד במתקפה, "נתניהו בלחץ ומאבד את זה. בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על יישובי יו״ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון. נתניהו הוא האחרון שיכול ללמד אותי מה זה להיות ימני".

בישראל ביתנו השיבו לליכוד: "נתניהו שהפך למשת"פ של החמאס ושל התנועה האיסלאמית בארץ ושמשרת נאמנה את האינטרסים של ש"ס ויהדות התורה בכנסת, חייב לקבל פרס ישראל על שקרים והשמצות כנגד יריביו הפוליטיים".

גדעון סער אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד