י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערה בקהילה • פרסום ראשון

ההורים תכננו לחתן את בתם בת ה-14 ונעצרו

בית משפט השלום בירושלים שחרר היום למעצר בית אב תושב ירושלים, מאחת הקהילות הקיצוניות בעיר, לאחר שנעצר אמש יחד רעייתו בחשד שתכננו לחתן את בתם בת ה-14 | בחקירתו טען: "לא ידעתי שזו עבירה פלילית"

מעצר, אילוסטרציה
מעצר, אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

זוג הורים תושבי שכונת החומה השלישית בירושלים, המשויכים לאחת הקהילות הקיצוניות בבירה, נעצרו אתמול (רביעי) לאחר שתכננו לערוך חתונה, כשהכלה היא בתם בת ה-14.5 בלבד - כך נודע ל'בחדרי חרדים'. במשטרה מייחסים לשניים עבירות של הזנחת קטין וסיוע לקיום נישואין שלא כחוק.

בעקבות מידע מודיעיני, פשטו כוחו משטרה על ביתם של בני הזוג ועצרו אותם. לאחר שהאם שוחררה - הבוקר (חמישי), הובא האב לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. בחקירתו, טען האב: "לא ידעתי שזו עבירה פלילית". פרקליטו, עורך הדין אלון אייזנברג טען במהלך הדיון, כי "מבלי להקל ראש במעשה, לא מדובר באירוע שמצדיק מעצר".

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, השופט אלעזר ביאלין הורה להאריך את מעצרו עד השעה 18:00 בערב, אז הוא ישוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. נציג המשטרה אמר היום בבית המשפט, כי ההתרשמות היא שהאב לא ראה בחומרה את הדבר.

"הוא לא חשב שהוא עובר עבירה פלילית, הוא לא חשב שהוא עושה משהו לא בסדר", כך הסביר עורך דינו של החשוד את מעשיו. לדבריו, "מדובר בבת בוגרת באישיות שלה. הוא הבין שזה חריג אבל לא פלילי".

בנוסף, טען עורך דינו של האב, כי מייד כשאב שמדובר במעשה פלילי, הוא החליט לבטל את החתונה. "הבת רצתה את זה בחירוף נפש ולחצה עליו. אין פה עניין עקרוני לקיים את זה", הסביר עורך הדין.

כאמור, בניגוד לעמדת המשטרה, האב החשוד ישוחרר למעצר בית עד ליום ראשון , תוך שנאסר עליו ליצור קשר עם הבת למשך שבועיים והפקדת ערבות.

 

נישואי קטינה נישואי קטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד