י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מלא וסע

שומרים על בריאות הציבור: כל הפרטים על התחבורה הציבורית בחנוכה

במשרד התחבורה עושים צעד נוסף לשמירה על בריאות הציבור: החל ממוצאי שבת הקרוב, קווי השירות מירושלים הבירה ליעדים שונים, יופעלו במתכונת 'מלא וסע'. סגן השר מקלב: התחבורה הציבורית פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות ועל הציבור להיערך בהתאם לכך

שומרים על בריאות הציבור: כל הפרטים על התחבורה הציבורית בחנוכה
עמוס בן גרשום, לעמ

נגיף הקורונה מכה במלוא עוזו, ובעוד בישיבת הממשלה עדיין מתקוטטים השרים האם יוטלו הגבלות בחג החנוכה הקרוב, במשר התחבורה כבר פועלים לצמצם התקהלויות של הנוסעים במהלך ההמתנה לתחבורה הציבורית והחל ממוצאי השבת הקרובה (נר שלישי של חנוכה) יפעיל משרד התחבורה את הקווים עתירי הביקוש מירושלים הבירה במתכונת של 'מלא וסע'. זאת, במטרה לצמצם התקהלויות של נוסעים בתחבורה הציבורית, המבקשים לצאת מירושלים במוצאי השבת.

הרשות הארצית לתחבורה ציבורית וסגן שר התחבורה ויו"ר הרשות לקידום המגזר החרדי סגן השר אורי מקלב, הנחו להפעיל את התחבורה הציבורית הבינעירונית במוצאי שבת חנוכה מירושלים ליעדי ביקוש שונים, בשיטת 'מלא וסע' ממוקדים מרכזיים, בתדירות גבוהה בכדי לענות על הביקושים הגדולים במוצאי שבת זו. יצוין כי בשעות אלו לא יתקיים איסוף נוסעים של קווים אלו במסלול הרגיל ותיאסר כניסת כלי רכב פרטיים לרחובות המרכזיים בירושלים. השירות הייחודי יפעל מצאת השבת ועד לגמר השירות.

קווי השירות לבני ברק ואשדוד יצאו מרחוב שפע חיים, פינת רחוב יעקובזון ומקרית המדע.

קווי השירות לבית שמש יצאו מצומת סנהדריה (בסמוך לגן הסנהדרין).

כמו כן, יתקיימו מסלולים מיוחדים לקווים בינעירוניים מירושלים לבית שמש.

קווי השירות לצפון: חיפה, קריית אתא ורכסים, יצאו מקריית החינוך בשדרות גולדה.

קווי השירות לערד יצאו מרחוב ירמיהו 3.

שאר השירות ליעדים אחרים יינתן על ציר הנסיעה הרגיל.

במוצאי שבת לא יתקיים איסוף של קווי הצפון, פתח תקוה ונתניה לבעלזא וימשיכו בנסיעה על ציר ירמיהו בלבד. הציבור נקרא לעקוב אחר הפרסומים בנושא.

כמו כן במהלך כל ימי החנוכה החל משעות אחה"צ קווי בני ברק בית שמש ואשדוד לא ייכנסו בפיזור בירושלים לאיזור בעלזא.

סגן שרת התחבורה, אורי מקלב ציין כי קווי השירות פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. " אנחנו עושים את המרב בתקופה המורכבת הזו, במטרה לאפשר לציבור את הנגישות התחבורתית הנדרשת, תוך שמירה על בריאותו. ככול ויהיו הגבלות, השירות בתחבורה הציבורית יפעל בהתאם", הוסיף סגן השר מקלב.

במקביל, משטרת ישראל תאסור כניסת כלי רכב פרטיים במוצאי שבת חנוכה לרחובות בר-אילן וירמיהו, בקטע שבין צומת בר אילן - שמואל הנביא ועד צומת ירמיהו - שמגר, וכן לרחובות אוהל יהושע, ושפע חיים.

תחבורה ציבורית חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד