ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

סערת שטראוס: הרב רובין יציג את גרסתו

סערת שטראוס מסרבת לשקוע: היום חולקו עלוני הסברה, ובהם דרשתו של הגרמי"ל לנדא • התגובה: בשבוע הבא, יציג הגר"א רובין את גרסתו, בכנס משגיחים מיוחד שיערוך בקיבוץ חפץ חיים

הגר''א רובין. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
הגר''א רובין. צילום ארכיון: בחדרי חרדים



למרות השבועות שחלפו, הסערות הנוספות שהתחוללו מאז והזיכרון הציבורי הקצר - נדמה כי סערה אחת מסרבת לרדת מסדר היום הציבורי. מדובר בסערת שטראוס, שמאז שפרצה היא רק הולכת ומסתעפת.

אתר 'בחדרי חרדים' סיקר בהרחבה את הפרשה, בה נפתחה קואליציה חסרת-תקדים בין חלקים מהציבור החרדי להחרמת מוצריה של חברת 'שטראוס', בשל מעבר מכשרות הגרמי"ל לנדא לכשרות הגר"א רובין, בצעד מתוקשר שהיה למורת רוחו הגלויה של הראשון.

הסנונית הראשונה למחאה הציבורית, הגיעה בדמות מכתבו של הגר"י ירוסלבסקי, מזכיר בי"ד רבני חב"ד, שהכריז כי יש להחרים את מוצרי 'שטראוס', בעקבות הפגיעה החמורה בכשרותו של הרב לנדא. מיד לאחר הודעתו של הרב ירוסלבסקי הוסרו המוצרים מצרכניות חב"ד, ומרשת הצרכניות 'בר כל', העומדת תחת בעלות ליטאית.

ביומיים האחרונים, החלה הפרשה להתעורר שוב, בעקבות עלוני הסברה מיוחדים שחולקו בריכוזים החרדיים, ובהם הובאה דרשתו המלאה של הגרמי"ל לנדא, רבה של בני ברק, בה פירט את השתלשלות העניינים ודיבר בחריפות כנגד מערכת הכשרות שירשה את מקומו במתן הכשרות למחלבות שטראוס.

מבין השורות בדרשתו של הגרמי"ל לנדא, ניתן היה להבין כי מערכת הכשרות של הגר"א רובין הנהיגה הקלות כשרות רבות, ובשל כך, היה נוח לחברת שטראוס להחליף את כשרותו המחמירה של הגרמי"ל לנדא, במערכת הכשרות המקלה יותר שבאה במקומו.

"לא השיגו את גבולי, אלא את גבולו של הקב"ה, כשפגעו ברמת הכשרות", זעק הרב, והדברים הובאו במלואם, בהרחבה גדולה, בעלון ההסברה שהצית שוב את הסערה השבוע. "לי אין כאן עניין אישי", הוסיף הרב לנדא. "זה לא חומרות כאלה ואחרות, אלה דרישות ההלכה".

במהלך נאומו פירט הרב את השתלשלות הפרטים בפרשת שטראוס: "חברת שטראוס היא חברה אמינה ולא חיפשה לרמות את הציבור, רק שהתערבו להם כמה יועצים ובעצת אחיתופל עשו 'איחוד מותגים'. העצות האלה גרמו לחברה להיראות חסרת אמינות, סיפר הרב.

בהמשך דיבר הגרמי"ל לנדא על סוגיית הפרות המנותחות, אותה הוא רואה כבעיה כשרותית חמורה, בעוד שמערכת הכשרות של הרב רובין נוהגת היתר בבעיה. הדברים הובאו בעלוני ההסברה, וחוללו סערה רבתי.

מה הוא רוצה? גם ב'עדה' נוהגים כך

לנוכח כל זאת, הוחלט במערכת הכשרות של הגר"א רובין מרחובות, כי לא עת לחשות, וכי הגיע הזמן שהגר"א רובין יציג את עמדתו בפרשייה הלוהטת.

"מה הוא רוצה שנעשה בקשר לפרות המנותחות", אומר הגר"א רובין בשיחות אישיות שהוא מקיים בימים אלה. "אני מזמין את הגרמי"ל לנדא לבדוק כיצד נוהגים ברפתות הנתונות לסמכות מערכת הכשרות המהודרת של העדה החרדית - שם נוהגים בדיוק כמו אצלנו".

בשבוע הבא, ביום רביעי, ב' בניסן, מתכוון הגר"א רובין לכנס את כלל המשגיחים העובדים במערכת הכשרות שבראשותו, למלון שבקיבוץ חפץ חיים. בכנס המשגיחים מתכוון הגר"א רובין להציג את עמדתו בפרשייה, ולהשיב על הטענות שהועלו בדרשתו מעוררת ההדים של רב העיר בני ברק.

במרכזו של הכנס, שנועד מעיקרו לסכם את מערך הפיקוח ומתן הכשרות לפסי הייצור של מוצרי הפסח, תעמוד, כמתבקש, הסערה הגדולה שטלטלה את הציבור החרדי, הביאה לריקון מדפים בצרכניות, והעסיקה רבות גם את התקשורת הכללית.

דרשתו של הגר"א רובין, תגרור התעניינות רבה, בשל העובדה כי במהלכה ייתן ראש מערכת הכשרות העומדת בעין הסערה, את תשובותיו לשלל הטענות שהועלו בדרשתו של הגרמי"ל לנדא, והופצו בעלוני ההסברה האחרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד