א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
ממשלת חלם

חג חנוכה ללא הגבלות; מתכוננים לסגר שלישי

אף שתיכף נסגור שנה עם נגיף הקורונה, הממשלה עדיין מתקשה לקבל החלטות מול התחלואה העולה. בתחילת השבוע החליטו שרי הממשלה על סגר לילי בימי החנוכה, אלא שאז ירדו מהחלטתם והחליטו על איסור התקהלות בבתים וכעת גם זה ירד מהפרק

חג חנוכה ללא הגבלות; מתכוננים לסגר שלישי
ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

מאז שעות הבוקר המוקדמות מכונסים שרי הממשלה לישיבה בה היו אמורים תחילה לדון בהגבלות שיחולו עוד הערב עם תחילת חג החנוכה, אלא שאז נתניהו דחה את תחילתו של הסגר למחר וכעתצ הוא בוטל לחלוטין.

היוזמה המקורית בתחילת השבוע הייתה להחיל עוצר לילי בכל המדינה, אלא שבעקבות התנגדות משרד הבריאות ובשל בעיות משפטיות הסגר בוטל. אתמול (רביעי) הצביעו השרים על תחלופה של איסור התקהלויות בבית אחד החל מהשעה 17:30, וכעת גם זה ירד מסדר היום.

על פי ההחלטה שעולה כעת לאישור השרים, לא תחול שום מגבלות בימי החנוכה, אלא רק ברגע שישראל תגיע ל-2500 חולים ביום, אז יפעלו בתוכנית אותה מכנים 'ריסון מהודק' שכוללת סגירת מסחר שמקבל קהל, סגירת מערכות חינוך בערים אדומות וכתומות וצמצום תחבורה ציבורית.

בחלוף שלושה שבועות, ובמקרה והתחלואה לא תרד דרסטית, יוטל סגל כללי שלישי על כל הארץ, כאשר במקביל יתחילו במערך חיסונים בעוד כשבועיים ואולי זה ישנה את המצב וימנע סגר נוסף.

יו"ר ועדת חוקה יעקב אשר אמר בתגובה לביטול ההגבלות בחנוכה: "טוב עשה ראה"מ שביטל את הסגר בחנוכה, מצב התחלואה לא מצדיק פגיעה קשה כל כך בזכויות האזרחים שמבקשים לשמוח בחג על פי כללי הבריאות. על הציבור לגלות אחריות אישית ולא להפר את ההנחיות הקיימות. רק בכוחות משותפים נוכל לנצח את הקורונה ולמנוע מעלינו סגר שלישי".

חנוכה סגר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד