י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הביע חרטה

ניאו-נאצי שאיים על עיתונאי יהודי אמריקאי נידון למאסר

ג'וני רומן גרזה, שהצטרף לקמפיין להפחדת אישים יהודים ושחורים, קיבל 16 חודשים, מחצית הזמן ממה שביקשה התביעה. גרזה הצמיד כרזה לביתו של עיתונאי יהודי שהציגה אדם במסכת גולגולת כשהוא מחזיק בקבוק תבערה מול בית בוער

ניאו-נאצי שאיים על עיתונאי יהודי אמריקאי נידון למאסר
צעדת ניאו נאצים בהונגריה צילום: צילומסך

גבר מאריזונה שהצטרף לקבוצה ניאו-נאצית שאיימה והטרידה עיתונאים, פעילים ומטרות אחרות בארה"ב, נידון ביום רביעי ל -16 חודשי מאסר פדרלי.

ג'וני רומן גרזה בן -21, הביע חרטה על מעשיו, אך שופט פדרלי בסיאטל גזר את עונשו, שהיה חצי מהזמן שהתביעה דרשה.

גרזה הודה בקשירת קשר עם חברים אחרים בקבוצת הניאו-נאצית 'אטומוואפן' הם תכננו להעביר מסרים מאיימים לבתי העיתונאים ולמקומות אחרים בארה"ב. על חלון חדר השינה של עיתונאי יהודי, גרזה הצמיד כרזה שהציגה אדם במסכת גולגולת כשהוא מחזיק בקבוק תבערה מול בית בוער. הכרזה כללה את שם העיתונאי וכתובתו.

האיומים תוכננו כך ש"כולם יתעוררו בוקר אחד וימצאו את עצמם מאוימים על ידי תעמולה ממוקדת", כך על פי כתב התביעה בבית המשפט.

למעלה מעשרה אנשים שקשורים לקבוצת 'אטומוואפן' הנאצית הואשמו בפשעים בבית המשפט הפדרלי מאז הקמת הקבוצה בשנת 2016. 'אטומוואפן' לקחה חלק במספר מעשי רצח, כולל הריגת סטודנט מאוניברסיטת פנסילבניה בינואר 2018 בקליפורניה.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' רומן גרזה, צעיר אמריקני בן 21, נסע בינואר האחרון לביתו של עיתונאי יהודי במדינת אריזונה, השתחל אל חלון חדר השינה והדביק פוסטר על הזכוכית בביתו. "לפעולות שלך יש השלכות, ביקרו אצלך הנאצים המקומיים שלך", נכתב בפוסטר שהוצמד לחלון.

בנוסף, כחלק מפעילותה הקבוצה השיגה את כתובותיהם של עיתונאים ופעילים יהודים והציגה תוכנית לשלוח אליהם בדואר אלקטרוני איומים, או לשלוח איומים באופן אישי לבתיהם דרך פלייארים.

הניאו-נאצים הטרידו את המשטרה אין ספור פעמים, וגרמו לשליחת כוחות ימ"מ לבתי העיתונאים והפעילים, גרזה קיבל על עצמו את המשימה לתאם את העברת הפלייארים המאיימים לבתי העיתונאים ולמקומות העבודה שלהם, גרזה אף אמר לקבוצה שהוא עוקב אחר יו"ר אגודת עיתונאים שחורים באריזונה.

ניאו נאצים סיאטל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד