י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הסטוריה בטבע: פיליפ פרוסט יחליף את אלי הורביץ כיו"ר החברה

בישיבת דירקטריון של חברת טבע שהתכנסה בשעות הצהריים, הודיעה הנהלת החברה על מינוי של פיליפ פרוסט המחזיק ב- 1.6 אחוזים ממניות החברה כיו"ר החברה במקומו של אלי הורביץ הפורש בגלל מחלה קשה

הסטוריה בטבע: פיליפ פרוסט יחליף את אלי הורביץ כיו"ר החברה

סוף עידן בענקית התרופות 'טבע'. האיש המזוהה אולי יותר מכל עם החברה וביצועיה המרשימים, נכנע לאילוצי הגיל וגוף ומפנה את מקומו לפיליפ פרוסט המחזיק ב-1.6% ממניות טבע בשווי 900 מיליון דולר, שכבר הצהיר "החזון שלי זהה לזה של אלי הורביץ".

אחרי אינספור שמועות וספקולציות שרווחו בשוק ההון בימים האחרונים, התכנסה בצהרים מועצת המנהלים של הענקית הישראלית, והחליטה על מינויו של פרוסט.

פרישתו של אלי הורביץ שכיהן במשך עשרות שנים כמנכ"ל החברה, ובשמונה השנים האחרונות כיושב הראש שלה, באה בהמשך לחופשת מחלה אליה יצא במחצית פברואר 2010 לאחר טיפולים שעבר. כשלאחרונה ביקש לפרוש מתפקידו. טבע לא גילתה עד עתה במה חלה הורביץ, מה טיבם של הטיפולים שעבר או מה מצבו הנוכחי.

ד"ר פיליפ פרוסט הינו איש עסקים יהודי-אמריקני. שכיהן עד כה בתפקיד סגן יושב-ראש בחברה, נתון שהיווה כנראה גורם מכריע בבחירה בו בשל הזמן הקצר שיידרש לו לחפיפה עד לכניסה לתפקיד. גם קודם למינויו למינויו, נחשב פרוסט למועמד המוביל לתפקיד, והוא זכה לתמיכה רבתי מצד משקיעים אמריקנים ובתי השקעות אמריקנים, המחזיקים כיום בכמות מניות גדולה של עשרות אחוזים לפחות בחברה.

בראיונות לכלי התקשורת שידר פרוסט, עוצמה ונחישות והבטחה להמשיך בדרכו של הורביץ שהצעיד את החברה למקומה הנוכחי בפסגה.

השווקים בהם נסחרת החברה הגיבו בעליות בערך מניית החברה, בעקבות מסר היציבות וההמשכיות שיצא מן החברה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד