י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
פירות השלום

המדינה העשירית: ישראל הצטרפה לברית הבין-לאומית

שיתוף פעולה מדיני-ביטחוני ראשון מסוגו בין ישראל לאיחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסנגל עם הצטרפותה של מדינת ישראל לברית הביטחון הבין-לאומית. השר אוחנה: "צעד חשוב לקידום השלום והביטחון באזורנו"

המדינה העשירית: ישראל הצטרפה לברית הבין-לאומית
אמיר אוחנה בוועידה הבינלאומית צילום: באדיבות המצלם

אמש (רביעי) מדינת ישראל הצטרפה באופן רשמי לברית בין-לאומית של משרדי הפנים וביטחון הפנים בהן חברות: איחוד האמירויות, צרפת, בחריין, מרוקו, איטליה, סנגל, סינגפור, ספרד וסלובקיה. ישראל הפכה למדינה העשירית החברה בברית.

במהלך החודשים האחרונים ובעקבות הסכמי השלום - הסכמי אברהם, השר לביטחון הפנים וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני אמיר אוחנה פיתח קשרי ידידות חמים עם השייח' סייף בן זאיד אל נהיאן, המכהן כסגן ראש ממשלת איחוד האמירויות ושר הפנים.

הקשר שנרקם בין השניים הוביל את בן זאיד להזמין את ישראל באמצעות השר אוחנה להצטרף לפורום המצומצם של מדינות מאירופה, אסיה ואפריקה הפועל יחד למאבק בפשיעה מאורגנת וחוצת-גבולות, מניעת גילויי רדיקליזציה והקצנה אלימה ומאבק בהם וביטחון הגבולות.

אותו הקשר שנוצר בין השניים ולשכותיהם גם סייע מוקדם יותר השבוע ביום שני לשחרר את פלונטר הוויזות בו היו מצויים ישראלים שנתקעו בשדה התעופה של דובאי.

רקע על ברית הביטחון הבין-לאומית: ברית ה-ISA נוסדה בפברואר 17' על ידי איחוד האמירויות וצרפת, ובתחילת מרץ 18' הכריז השייח' סייף בן זאיד אל נהיאן על השקתה, לצד חמש מדינות נוספות. בהשקה נאמר כי הברית אמורה לפעול לקידום שיתוף פעולה בתחומי השיטור והביטחון, וכן חילופי מידע וניסיון כדי לתרום לשלום ולביטחון בין-לאומיים.

מאז נערכו דיונים ומפגשים בהם אושרו פרויקטים משותפים, וביולי 2019 נערך התרגיל המשותף הראשון של ה-ISA, בהשתתפות 50 גופי אכיפה מהמדינות החברות בו. התרגיל, שנערך באבו דאבי תחת השם "ISALEX19", כלל נציגי יחידות טקטיות, יחידות להתערבות מהירה, צוותי תקשורת, הגנה אזרחית, ויחידות לסילוק פצצות.

לפי דיווחים בתקשורת, התרגיל כלל הדמיה של התמודדות עם איום ביטחוני ומתקפות על מדינה וירטואלית, תוך שימוש בצוותי מומחים בתחומים שונים, כולל ניתוח וטקטיקה, ניהול סיכונים ומבצעים.

להלן דברי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר במעמד הקבלה לברית: "עמיתיי היקרים מאיחוד האמירויות, בחריין, סינגפור, איטליה, ספרד, צרפת, סלובקיה, מרוקו וסנגל, שלום עליכם, סאלם עליכום".

"כשר לביטחון הפנים של מדינת ישראל זהו תענוג וכבוד אמיתי לשוחח עם הפורום המכובד הזה היום, ויותר מכך, להצטרף לברית הביטחון הבין-לאומית יחד עם המדינות המכובדות שאתם מייצגים".

"בשם ממשלת ישראל, אנו גאים שבחרתם בנו להיות חברים בברית החשובה הזו. אני מבקש לשלוח את הערכתנו העמוקה לחברי שייח סייף בין זאיד אל ניהאן, שר הפנים וסגן ראש ממשלת איחוד האמירויות, על ההזמנה האדיבה להצטרף ל-ISA".

"כידוע לכם, מדינת ישראל הגיעה להסכמי שלום חסרי תקדים עם איחוד האמירויות וממלכת בחריין. אנו שואפים להרחיב את המומנטום אותו אנו חווים בתחום גם למדינות נוספות במזרח התיכון, במטרה לשנות את המציאות עבור מיליוני אנשים וליצור הזדמנויות חברתיות וכלכליות חדשות".

"ההתקדמות מול העולם הערבי לצד היחסים המצוינים עם מקבילינו האירופאים תאפשר לנו לתרום לברית שנוגעת בחלק מהנושאים החשובים ביותר בתחומי הבטיחות וביטחון הפנים כגון: מניעה ומלחמה בפשיעה מאורגנת וחוצת-גבולות, מניעת גילויי רדיקליזציה והקצנה אלימה ומאבק בהם, ניהול גבולות ועוד. יש לנו הרבה מה לתרום והרבה ללמוד מכם. אנו מצפים לעבוד איתכם ולפעול יחד בנושאים אלו ונוספים הרלוונטיים לאתגרי ביטחון הציבור המאיימים על השלום והביטחון העולמי".

"כחברים חדשים בברית החשובה הזו, בכוונתנו ותקוותנו להפוך לחלק אינטגרלי מהברית כדי לספק ביטחון אישי, איכות חיים ושלום לציבור אותו כולנו משרתים".

מרוקו הסכם אברהם אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד