י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרגלות הבורג' חליפה

התרגשות בדובאי: לראשונה הודלקה חנוכיה בפומבי

היסטוריה באמירויות. רב איחוד האמירויות הדליק הערב נר ראשון של חנוכה למרגלות מגדל הבורג' חליפה, במעמד מאות יהודים שהתקבצו ובאו מכל קצוות תבל. לאחר מכן נהנו הנוכחים מסעודה כיד המלך בליווי תזמורת 

התרגשות בדובאי: לראשונה הודלקה חנוכיה בפומבי
חנוכה בדובאי צילום: הקהילה היהודית באיחוד האמירויות

הקהילה היהודית באיחוד האמירויות הדליקה נר ראשון של חנוכה בהדלקה ציבורית מתחת לבניין הגבוה בעולם, ה"בורג' חליפה" בדובאי, המתנשא לגובה של 828 מטרים ובו 163 קומות. המעמד התקיים במתחם הסגור של מסעדת "ארמני" הכשרה.

מדובר בטקס היסטורי, שכן זהו חג החנוכה הראשון, שבו התקיימה הדלקה פומבית במדינה – ובמקום כה מרכזי. גובהה של החנוכייה בדובאי יותר משלושה מטרים והיא יוצרה בימים האחרונים במפעל מקומי. מי שהתכבד בהדלקה הוא רב איחוד האמירויות, הרב לוי דוכמן.

על פי ההערכות, בכל אחת מההדלקות ישתתפו כ-400 יהודים, אנשי הקהילה ותיירים ישראלים. לאחר ההדלקה נהנו המשתתפים מארוחת שף יוקרתית בכשרותו של הרב דוכמן וכן מהופעות של גדולי הזמר החסידי והמזרחי.

הכניסה להדלקה, לארוחה היוקרתית ולהופעות תהיה באמצעות רכישת כרטיסים מראש. הערב מופיע במקום הזמר ישי לפידות, מחר יפיע, הפייטן משה לוק, ובשאר ימות החג יופיעו גם האמנים חיים ישראל ורולי דיקמן.

רב איחוד האמירויות הרב לוי דוכמן אמר לאחר ההדלקה: "החלום מתגשם. אחרי האור שיורש העצר שייח' מוחמד בן זאיד יחד עם ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו הביאו למזרח התיכון ולעולם כולו, בדמות השלום, אנחנו זוכים להדליק נר חנוכה בפרהסיה. ההתרגשות כאן גדולה – ולא רק בקרב חברי היהודית אלא גם מצד המקומיים".

מכינים את החנוכיה בדובאי, צילום: הקהילה היהודית באיחוד האמירויות

במהלך החג יפעל ברחבי דובאי, שליח חב"ד במדינה הרב לוי לויטין, שהגיע השבוע למדינה יחד עם אשתו נחמי. בני הזוג, בסיוע 15 בחורים חב"דניקים מרחבי העולם, יקיימו פעילות לישראלים, בין היתר במלונות. לדברי הרב לויטין, "אנחנו מקיימים את הוראתו של הרבי מליובאוויטש להוסיף באור, גם כאן. אני תקווה שההוספה הזו באור תגרש את חושך הגלות – והלוואי שכבר השנה נוכל לחזות בהדלקת המנורה בבית המקדש בירושלים עיר הקודש".

דובאי לוי דוכמן הדלקת נר חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד