י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
היחסים בשיא השפל

נתניהו לא עדכן את שותפיו לממשלה ואלה התעלמו בהודעות הברכה

היחסים בין ראשי הממשלה לא ידעו שפל שכזה. ראש הממשלה נתניהו לא עדכן גם בהסכם עם מרוקו את שותפיו הבכירים בני גנץ וגבי אשכנזי ואלה בתגובה בחרו שלא להזכירו בדברי הברכה שפרסמו בשבח ההסכם. השניים עודכנו בנפרד ממקורות בבית הלבן | הבחירות בלתי נמנעות?

נתניהו לא עדכן את שותפיו לממשלה ואלה התעלמו בהודעות הברכה
נתניהו וגנץ במליאת הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

עוד הסכם נורמליזציה ייחתם בקרוב ומה שכבר הפך לשגרה, גם הפעם ראש הממשלה בנימין נתניהו לא עדכן את שותפיו לממשלה, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי בדבר ההסכם.

ב'כחול לבן' מסרו הערב, בעוד נתניהו מתעלם משותפיו, "שר הביטחון גנץ ושר החוץ אשכנזי עודכנו לפני מספר שבועות על ידי הבית הלבן אודות המגעים להסכם עם מרוקו". עוד נמסר מלשכותיהם של שר הביטחון ושר החוץ כי "היום עודכנו שניהם על הבשלת המהלך טרם ההודעה של הנשיא טראמפ על ידי הבית הלבן".

בתגובה, השניים שיגרו הודעות ברכה לתקשורת, בהן הם התעלמו לחלוטין מחלקו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכינון ההסכם ולא הזכירו אותו כלל, עם זאת הם הרעיפו ברכות לרוב על הנשיא טראמפ. 

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ כתב בהודעת הברכה: "מברך על כינון היחסים הרשמיים הצפוי עם מרוקו. זו הזדמנות לעגן יחסים של שנים רבות, ושותפות היסטורית עשירה ומפוארת של שני העמים, שתהפוך כעת לרשמית. מדובר במהלך משמעותי, שיחזק את האינטרסים הביטחוניים והכלכליים של שתי המדינות. אני מודה לממשל האמריקאי שפועל ללא לאות לחיזוקה של ישראל וליציבות האזור כולו". כך גנץ.

שר החוץ, גבי אשכנזי כתב בהודעתו הארוכה: "אני מברך על החדשות המשמחות והחשובות המגיעות היום מוושינגטון על חידוש היחסים בין ישראל לבין מרוקו. מדינת ישראל מוקירה תודה לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ולצוותו על קידום השלום והיציבות במזרח התיכון והתמיכה בישראל. זהו יום גדול נוסף לדיפלומטיה הישראלית, יום של אור, כיאה לחג החנוכה".

לדבריו, "חידוש היחסים בין מדינת ישראל ובין ממלכת מרוקו הינו נדבך חשוב ומתבקש במסגרת "הסכמי אברהם", המשקף את יחסי הידידות העמוקים והארוכים בין העמים. אני קורא למדינות נוספות להצטרף למעגל "הסכמי אברהם".

"ברכותיי החמות גם למלך מרוקו, מוחמד השישי, על ההחלטה האמיצה והנכונה. אני מצפה להדלקת הנרות בנציגות ישראל ברבאט בשנה הבאה. חג חנוכה שמח לכל עם ישראל". לשון תגובתו של שר החוץ.

לעומתם, ח"כ גדעון סער, שתקף השבוע במילים קשות וחריפות את ראש הממשלה ויפרוש מחר מהכנסת, התעלה על היריבות האישית ובחר כן לפרגן ולברך את בנימין נתניהו וזו לשון ההודעה: "אני מברך את ראש הממשלה נתניהו על ההסכם החשוב בין ישראל למרוקו ואת נשיא ארה"ב טראמפ והממשל האמריקאי, על המעורבות והמאמץ המיוחדים שהשקיעו ועודם משקיעים למען שגשוגה של ישראל והשלום והיציבות במזרח התיכון". כך סער.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גבי אשכנזי בני גנץ מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד