י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תוך שבוע מביצוע המעשה

הואשם בהצתת כנסייה בי-ם: "הנוצרים רצחו יהודים"

שבוע לאחר שהצית כנסייה בירושלים, הוגש כתב אישום נגד תושב העיר בן 49 שהודה במעשה והסביר: "רציתי לשרוף את הכנסייה כי הנוצרים רצחו יהודים בשואה ובגולה" | וניסה להתגונן: "לא רציתי שאנשים ייפגעו ולכן ניסיתי להצית אותה כשהיא הייתה ריקה"

הואשם בהצתת כנסייה בי-ם: "הנוצרים רצחו יהודים"
ספסלי הכנסייה לאחר השריפה צילום: דוברות המשטרה

יהושע אלקובי, בן 49 תושב ירושלים, הואשם היום (חמישי) בהצתת כנסייה בבירה ביום שישי האחרון. על פי כתב האישום שפורסם הערב ב'כאן', אלקובי הצית את הכנסייה במטרה "לנקום במה שהוא מגדיר מעשי הנוצרים ליהודים".

ביום שישי, הוזעקו כוחות הכיבוי וההצלה לכנסיית 'גת שמנים' בעקבות דיווח על שריפה שפרצה במקום.

לוחמי האש הצליחו בתוך זמן קצר להשתלט על הדליקה. בתום חקירה, הגיעו כוחות המשטרה אל החשוד במעשה והוא נעצר. על פי הדיווח הערב, מחקירתו עלה כי הוא רכש בנזין בתחנת דלק סמוכה, הצית אש בכנסייה וגרם נזק לספסלים ולרצפת הפסיפס במקום.

השבוע מסרה המשטרה כי בתום פעולות חקירה שערכה בעקבות אירוע בסוף השבוע בו תושב ירושלים נתפס בעת שהצית להבות בכנסיית "גת שמנים", הוגשה הצהרת תובע לבית המשפט על הכוונה להגיש נגדו כבר בימים הקרובים כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים. היום כאור, הוגש נגד החשוד כתב אישום.

מקור המעורה בפרטי החקירה אמר ל'כאן', כי בחקירתו סיפר אלקובי: "רציתי לשרוף את הכנסייה כי הנוצרים רצחו יהודים בשואה ובגולה. לא רציתי שאנשים ייפגעו ולכן ניסיתי להצית אותה כשהיא הייתה ריקה". 

הצתה כנס כנסייה כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד