כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"יש מחיר להמתנה"

הפרויקטור בראיונות ראשונים: כך נימנע מסגר

כחודשיים לאחר שמונה, פרויקטור הקורונה שובר שתיקה ומעניק הערב שלושה ראיונות לתקשורת. "כל הרעיון מאחורי הריסון המהודק הוא לא להגיע לסגר כללי, אלא למגבלות שאפשר יותר לחיות איתן", כמו כן הוא מבהיר כי "מערכת החינוך תמשיך לפעול, ניתן יהיה להמשיך לעבוד מבלי לקבל קהל"

הפרויקטור בראיונות ראשונים: כך נימנע מסגר
נחמן אש צילום: Yonatan Sindel/Flash90

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש  התראיין הערב (חמישי) לראשונה לשלושת ערוצי הטלוויזיה הגדולים והתייחס לעלייה בתחלואה, לחיסונים, להגבלות הצפויות וגם להחלטה שלא להטיל מגבלות בחנוכה - אחרי שכבר נדונו אפשרויות שונות להגבלות בימי החג.

בריאיון לחדשות 13 אמר אש כי "אנחנו מקבלים החלטות בהתאם להמלצת הדרג המקצועי, יש שיקולים שונים: בריאותיים, כלכליים וחברתיים, ואנחנו מנסים לעשות את האיזון. ההחלטות מתקבלות באחריות, ואני חושב שהתהליך הוביל להחלטה נכונה".

"אם התחלואה תעלה, ננהיג 'ריסון מהודק' וכך נפחית את התחלואה", הסביר אש. "כל הרעיון מאחורי הריסון המהודק הוא לא להגיע לסגר כללי, אלא למגבלות שאפשר יותר לחיות איתן. מערכת החינוך תמשיך לפעול, ניתן יהיה להמשיך לעבוד מבלי לקבל קהל, לא תהיה מגבלת התנועה של אלף מטרים. אנו מעריכים שעם המגבלות האלה, כשנתחיל אותן יחסית מוקדם – נוכל להימנע מסגר".

אש נשאל אודות אלו שחוששים להתחסן ואמר כי זה "נתון מטריד, ההיענות לחיסונים היא המפתח להצלחת המבצע. אני מקווה שנצליח להסביר לציבור ולנטוע בו את האמון בבטיחות החיסון. הם נבדקו בצורה טובה, ראינו את הנתונים של המחקרים שנעשו - הם טובים מאוד, החיסונים בטוחים לשימוש ואין צורך לחכות. יש מחיר להמתנה – בתחלואה ובתמותה".

 

קורונה חיסון לקורונה נחמן אש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד