א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הקשישים לא יתועדפו

נערכים לחיסונים: כיפופי ידיים במערכת הבריאות

קופות החולים נערכות לתחילת חיסון אזרחי ישראל נגד נגיף הקורונה, ומבקשות מהמדינה לתמרץ אותן על עמידה ביעדים, כמו גם הגנה מפני תביעות אפשריות, בתוך כך מסתמן כי תחילת מבצע החיסונים יוקדם

נערכים לחיסונים: כיפופי ידיים במערכת הבריאות
חיסון צילום: pixabay

2 משלוחים של חיסונים כבר נחתו בארץ, ובקופות החולים נערכים לחלוקתם, על פי ההנחיה של מרד הבריאות אמורות קופות החולים לתעדף צוותים רפואיים וקשישים במתן החיסונים לנגיף הקורונה.

הערב (חמישי) דווח בחדשות 'כאן 11' כי קופות החולים פנו אל משרד הבריאות שלא ייאלצו לתעדף את צוותי הרפואה והקשישים, והן מבקשות לחלק חיסונים לכלל האוכלוסייה, וזאת לאור היעדים הגבוהים בהם דורשת מהם המדינה לעמוד, יעדים שבקופות החולים חוששים כי הם לא יעמדו ביעדים, וקופות החולים יעמדו סתם ריקות. 

על פי הדיווח, ראש הצוות לטיפול במגפות במשרד הבריאות הדוקטור בועז לב אישר כי אכן על פי המסתמן מבצע החיסונים ייפתח לכלל האוכלוסייה מראשיתו, עוד דווח כי ההערכות הן שקופות החולים ייחלו במבצע החיסונים כבר בימים הקרובים, עוד לפני תאריך היעד ב-27 לדצמבר.

עוד דווח כי קופות החולים מבקשות שהממשלה תיקח אחריות על נזקים בעקבות הנזקים באם חלילה תהיינה, על מנת שקופות החולים לא יהיו אלו שסופגות את התביעות. עוד דרשו הקופות לקבל תמריצים על עמידה ביעדים. האם דרישותיהן תתקבלנה? ימים יגידו...

בתוך כך, סיירו היום ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין במרכז הלוגיסטי של חברת טבע ס.ל.א. האחראים לאחסנת והפצת החיסונים לקופות החולים בכל רחבי הארץ.

ראש הממשלה אמר בסיור "אנחנו מקבלים את ההחלטות הכי טובות שיש, אני גאה בזה, אני גאה בזה שהבאנו למדינת ישראל הקטנה, עם תשעה מיליון אזרחים, מיליוני חיסונים לפני כמעט כל העולם, אני גאה בזה אנחנו ערוכים לחלק  את זה בצורה הטובה ביותר, ברמה הגבוהה ביותר בעולם".

עוד פורסם, כי החיסונים המאוחסנים במחסני טבע ס.ל.א. ימתינו שם עד להסדרת כלל האישורים והבירוקרטיה בנושא, והצפי לתחילת שיווק החיסונים בארץ הוא בעוד כשבועיים, כשנתניהו כבר הצהיר כי הוא יהיה הראשון שיתחסן נגד נגיף הקורונה.

קורונה חיסונים חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד