י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טרגדיה קשה

הלם בצפון: רב המושב הדליק נרות עם המתפללים ונפטר פתאומי

הגאון הרב אבנר מלכה זצ"ל, רב המושב מגדים בצפון ומהרבנים המוכרים שהפריחו את השממה במקום, הלך לעולמו הלילה בפתע פתאום, לאחר שהדליק את הנר הראשון בבית הכנסת יחד עם המתפללים וכן ערך חופה וקידושין לזוג בחצר ביתו | צפו בהדלקת הנר לפני שעות אחדות

הלם בצפון: רב המושב הדליק נרות עם המתפללים ונפטר פתאומי
הרב אבנר מלכה ז"ל צילום: באדיבות המצלם

הלם בצפון: הגאון הרב אבנר מלכה זצ"ל, רב המושב מגדים - חוף כרמל, נפטר הלילה (שישי) לבית עולמו באופן פתאומי מדום לב והוא בן 53 בפטירתו.

הרב מלכה הדליק אתמול את הנר הראשון של חנוכה בבית הכנסת במושב ואף ערך חופה וקידושין בחצר ביתו לזוג שנישאו בשעה טובה ומוצלחת. 

אמש (חמישי) בסמוך לשעה 21:00 התקבלה קריאה במוקד איחוד הצלה, על אדם שלקה בדום לב ביישוב מגדים שבמועצת חוף הכרמל, מתנדב המתגורר בישוב הגיע תוך דקות בודדות וביצע פעולות החייאה, תוך מתן שוקים חשמליים ממכשיר הדפיברלטור. בהמשך פונה תוך כדי החייאה לבית חולים רמב"ם בחיפה, שם המשיכו להילחם על חייו כשלמגינת לב נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

הגר"א מלכה זצ"ל, היה תלמיד חכם ושימש כרב המושב מגדים במשך 25 שנה, הוא החליף את הראשון לציון הגרש"מ עמאר, רבה של ירושלים, שכיהן כרב המושב לפניו.

במשך עשרים וחמש שנה פעל גדולות ונצורות במושב והפריח את השממה הרוחנית, הרב מסר שיעורי תורה קירב את התושבים לתורה ומצוות.

ר' ניר קריאף מטירת הכרמל, מספר ל'בחדרי חרדים' על דמותו של הרב מלכה: "אני הכרתי את הרב אישית והיינו נפגשים בכל שבוע, הוא היה אהוב על הבריות, מזכה הרבים והכול במאור פנים, הייתה לו אהבת ישראל שאין כדוגמתה". 

"הוא היה איש חסד ברמ"ח אבריו, במושב מגדים המסורתי הקים בית הכנסת לתפארת שאין בהרבה מקומות כדוגמתו, מאות זוגות נישאו אצלו, זה לא נתפס שאני מדבר עליו בלשון עבר".

מועצת מושב מגדים פרסמה הודעת אבל, בה נכתב: "בצער רב, בהלם מוחלט וביגון קודר, ועד מגדים מודיע על פטירתו ללא עת של רב המושב, כבוד הרב אבנר מלכה זצ"ל. אבדה כבדה נפלה על כולנו. כל בית מגדים משתתף בצער המשפחה".

מסע הלוויה הבוקר (שישי, ערב שבת קודש פרשת וישב) בשעה 11:15 בבית הלימן בחיפה, שער ברוש, שם ייטמן למנוחת עולמים. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

טירת הכרמל הרב אבנר מלכה סידור קידושין הדלקת נר חנוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד