י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שת"פ חוצה יבשות

הקליפ שאולי יוביל להסכם השלום הבא

יחסי נורמליזציה רשמיים בין ישראל לתוניסיה עדיין לא קיימים, וגם כנראה לא יהיו בקרוב, אבל שיתוף פעולה מוזיקלי בין המדינות דווקא יש. בקליפ חדש שיצא השבוע מככבים זה לצד זה הזמר התוניסאי נועמאן א-שערי והפייטן הישראלי זיו יחזקאל 

הקליפ שאולי יוביל להסכם השלום הבא
אילוסטרציה צילום: pexels

בצל הנרמול עם מרוקו, יש גם את שיר השלום בין ישראל לתוניסיה. שת"פ יוצא דופן בין הזמר זיו יחזקאל לזמר התוניסאי, נועמאן א-שערי, ששוחח עם עלי תקשורת ישראלי מארצו, וגם משורר מתימן שחיבר את המילים. מי שיזם היא המועצה הערבית לאינטגרציה אזורית.

יחסי נורמליזציה רשמיים בין ישראל לתוניסיה עדיין אין, וגם כנראה לא יהיו בקרוב, אבל שיתוף פעולה מוזיקלי בין המדינות דווקא יש. בקליפ חדש שיצא השבוע מככבים זה לצד זה הזמר התוניסאי נועמאן א-שערי והפייטן הישראלי זיו יחזקאל, ומבצעים יחד שיר שכתב להם משורר מתימן.

תוניס היא מדינה בה ישנן קהילות יהודיות, אך הממשל לא ממש אוהד את ישראל בלשון המעטה, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים'.

נשיא תוניסיה קייס סעיד, הדגיש בעבר כי "יהודי תוניס הם אזרחים שיש להם זכויות וחובות שווים עם שאר תוניס, ואין מקום לדבר על הקהילה יהודית".

סעיד הצהיר כי "יהודים רבים מתוניסיה נלחמו נגד הקולוניאליזם ותרמו לבניית המדינה לאחר העצמאות, וכמה מהם קיבלו אחריות חשובה במדינה".

הוא הדגיש את הצורך "להבדיל בין הדת היהודית, אחת הדתות האלוקיות, לבין התנועה הציונית שגרמה לעקירת העם הפלסטיני ולקיפוח אדמתם, מה שמעיד כי הגיע הזמן שהאנושות כולה תשים קץ לעוול זה".

זיו יחזקאל תוניס נשיא תוניסיה קאיס סעיד רועי קייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד