כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
בלי 'דם על הידיים'

ההצעה החדשה של ישראל לארגון הטרור חמאס

רצועת עזה מתמודדת בימים אלו עם משבר חריף בצל ההתפרצות של נגיף הקורונה, ובישראל ככל הנראה יש מי שמנצל זאת במטרה לקדם עסקת חילופי שבויים | משלחת מצרית שביקרה ברצועה ובישראל העבירה מסרים לחמאס כי ישראל תסכים להעניק סיוע נרחב להתמודדות עם המשבר, אך לא תשחרר מחבלים עם דם ידיהם

ההצעה החדשה של ישראל לארגון הטרור חמאס
פעילי חמאס ברצועת עזה צילום: עבד רחים חטיב / פלאש 90

גם בארגון חמאס וגם בישראל, מנסים מזה חודשים ארוכים להגיע לפריצת דרך במטרה לחתום על עסקת חילופי שבויים ולהשיב את החללים והנעדרים לארץ. על פי דיווח באתר ynet מפי מקורות פלסטיניים, בישראל העבירו לחמאס מסרים כי היא תהיה מוכנה להגדיל את הסיוע לרצועת עזה באופן משמעותי כחלק מהעסקה.

אותם מקורות פלסטינים ציינו כי ההצעה הועברה לחמאס באמצעות משלחת מצרית שביקרה בישראל ובעזה, ופועלת בניסיון לקדם את העסקה בין הצדדים. רצועת עזה, יש לציין, מתמודדת עם משבר חמור בצל ההתפרצות המחודשת של נגיף הקורונה. ברצועה נרשמים מדי יום מאות חולים חדשים, והצפחפות הרבה מעלה את אחוזי התמותה מהמחלה.

למרות ההצעה הנדיבה, בישראל הבהירו דרך המשלחת המצרית כי בשום שלב לא ישוחררו מחבלים עם דם על הידיים כחלק מהעסקה. כזכור, לפני כחודש דווח ב'כאן 11', כי התחדשו  המגעים העקיפים בין ישראל לחמאס לקידום עסקה להשבת הנעדרים וגופות החיילים, זאת לאחר פסק זמן של מספר חודשים.

העיתונאי גל ברגר דיווח מפי מקורות פלסטינים, כי הסבב הנוכחי של מגעים נמצא בראשיתו, ובשלב זה אין התקדמות או פריצת דרך. על פי הגורמים, הצדדים טרם הגיעו לדון בשמות האסירים שאותם חמאס תובע לשחרר במסגרת עסקה, והמגעים עדיין עוסקים בעקרונות ובמספרים.

בתחילת המגעים דרשו בחמאס לקבל בתמורה לעסקה שניים מבכיריו הכלואים בכלא הישראלי. הראשון הוא חסן סלאמה, מי שהוביל בשנות ה-90 את גל פיגועי הנקם על חיסול יחיא עיאש ונשפט ל-48 מאסרי עולם.

במחבל השני אותו דרשו בחמאס לשחרר הוא ג'מאל אבו אלהיג'א אחד מסמלי ארגון החמאס מהאינתיפאדה השנייה שנשפט ל-9 מאסרי עולם. העיתנאי גל ברגר ציין כי ישראל מסרבת לשחרור רוצחים במסגרת עסקה ומדברת על עסקה הומניטרית ולא על מספר גדול של אסירים שישתחררו במסגרתה.

עזה שבויים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד