י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפיגוע בחצר קוסון פארשעיי

שולחן הקפה עמו נוטרל המחבל הפך לסביבון: "נס גדול היה פה"

השולחן עמו ניטרל האברך יוסף גליק את המחבל בפיגוע הדקירה שהתרחש במוצאי שבת חנוכה בשנה שעברה בביתו של האדמו"ר מקוסון פארשעיי, הפך השנה לסביבון עליו נכתב "נס גדול היה פה"

שולחן הקפה עמו נוטרל המחבל הפך לסביבון: "נס גדול היה פה"
השולחן צילום: צילום מסך

‏מיגון לשמחה: שולחן הקפה איתו נוטרל המחבל על ידי ר' יוסף גליק, הפך לעמדת מנורה בצורת סביבון עם האותיות, "נס גדול היה פה".

כזכור האברך יוסי גליק, היה גיבור פיגוע הדקירה במונסי, אירוע אנטישמי קשה ומפחיד שאירע במוצאי שבת חנוכה בשנה שעברה בביתו של האדמו"ר מקוסון פארשעיי, בזמן שחגגו את חג החנוכה עם סעודת מלווה מלכה בביתו של האדמו"ר.

השנה, שולחן הקפה איתו ניטרל ר' יוסף גליק, את המחבל, הפך לעמדת מנורה בצורת סביבון עם האותיות, "נס גדול היה פה". כך פרסם הרב ישראל קאהן מניו יורק.

השולחן בביתו של האדמו"ר מקוסון פארשעיי

יוסי החזיק את השולחן אותו זרק. ואמר כי "הדוקר היה מתוסכל שזרקתי עליו את השולחן, הוא חטף את זה בראש, פחדתי מאד, אבל הייתי חייב לעשות את זה".

 

יוסי בתושייתו מנע אסון גדול יותר, וגרם באמצעות השלכת השולחן לבריחתו של התוקף מהמקום.

חמישה חרדים נדקרו במוצאי שבת של חג החנוכה אשתקד במונסי. היה זה לאחר שגבר אפרו-אמריקני שכיסה את פניו בצעיף, נכנס חמוש במצ'טה לבית הכנסת של הרב רוטנברג - האדמו"ר מקוסון-פארשעיי - בשכונת פורשיי במונסי והחל לדקור אנשים.

בפיגוע דקירה נרצח הרב יוסף נוימן, מזקני וחשובי הקהילה, שהושפז מספר חודשים בבית החולים, יצוין כי מאז התקיפה הזאת, אירעו עוד כמה תקיפות באותו הזמן, תקיפות אנטישמיות כלפי חרדים ולצד זאת תוגברה האבטחה בבתי כנסת רבים ברחבי ניו יורק, הכללו מאבטחים עם כלבים.

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' יוסף גליק רדף אחרי המחבל ממונסי שנמלט לרכבו, והספיק להסתכל ולזכור את מספר הרכב של המחבל שניות לפני שנמלט, ומצלמה שקוראת לוחיות זיהוי איתרה את המחבל בגשר ג'ורג' וושינגטון.

מונסי הרבי מקוסון פארשעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד