ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ירתיע את העריקים?

הליכוד מקדם: גלגול חובות של מיליונים על גדעון סער

המנהל הכלכלי של הליכוד מקדם בימים אלו חוק מיוחד הקובע כי באם חבר כנסת פורש או מתפטר ממפלגה ועובר לאחרת, חלק יחסי מחוב המפלגה יעבור אליו, ולאור כך שחובות הליכוד הם כ-75 מיליון שקל, תגולגל אל עבר סער מתנת פרידה בשווי של כ-2 מיליון ש"ח

הליכוד מקדם: גלגול חובות של מיליונים על גדעון סער
גדעון סער במליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהל הכספים של מפלגת הליכוד רואה חשבון בשם מאור חמו רואה איך חברי כנסת פורשים מהמפלגה ומשאירים אותה להתמודד עם חובות העתק שהצטברו במפלגה ועומדים כיום על כמעט 75 מיליון ש"ח.

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות' דרש חמו בישיבת וועדת הכנסת, במהלך דיון בנושא הקדמת הבחירות כי המחוקקים יחוקקו חוק מיוחד לחכי"ם העוזבים את מפלגתם, שייקחו איתם חלק יחסי מחובות המפלגה, על מנת להצליח בהעברת החוק פנה חמו אל מקביליו במפלגות השונות על מנת שאלו ידרבנו את המחוקקים מטעמם להעביר את החוק.

חמו טען בדיון "קורה שמפלגות יוצרות חובות ואז חברי כנסת עוברים ממפלגה למפלגה, ומשאירים את המפלגה עם החובות, כדי לחסוך בעלות הבחירות ראוי וצריך לעשות שכל חבר כנסת שעובר לסיעה אחרת או מקים מפלגה חדשה, ייקח על עצמו את החוב היחסי של המפלגה".

סמיכות הבקשה להודעת העזיבה של גדעון סער מהליכוד לא מותירה ספק, ולאור כך שחובות המפלגה מתקרבים ל-75 מיליון שקל, באם יעבור החוק תגולגל אל עבר סער מתנת פרידה בשווי של כ-2 מיליון ש"ח, מתנת פרידה שתגרום לאלו החושבים לפרוש בעקבותיו לחשוב פעם נוספת.

יצוין, כי זו לא תהיה הפעם הראשונה בה בליכוד מקדמים חקיקה פרסונאלית עבור גדעון סער, לפני שנתיים, בסוף שנת 2018 חששו בליכוד מכוונתו של נשיא המדינה ריבלין להטיל על חברו גדעון סער את התפקיד להרכיב קואליציה, בליכוד הגיבו מידית עם הצעת חוק המגבילה את הטלת התפקיד להרכיב קואליציה רק לזה העומד בראש מפלגה.

גדעון סער ליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד