י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הזוי ומקומם

בלארוס: ניצולת שואה תעמוד למשפט בעוון תמיכה בנאצים

יליזיבטה בורסובה בת ה-88, שאיבדה עשרות מבני משפחתה במלחמת העולם השנייה, כשנלחמו במדי הצבא הסובייטי נגד הנאצים, קיבלה הודעה כי לאור תליית דגל המחאה יפתחו נגדה בהליכים על 'שימוש בסמלים אסורים'

בלארוס: ניצולת שואה תעמוד למשפט בעוון תמיכה בנאצים
מפגינים בבלארוס צילום: unsplash

אין סוף לציניות: ניצלות שואה בת 88 צפויה לעמוד בבית המשפט ולהתמודד מול אישומי הממשל כי הביעה תמיכה בנאצים, כאשר כל חטאה מסתכם בתליית דגל המהפכה הבלארוסית בחלון ביתה.

על פי הדיווח ב'ישראל היום' יליזיבטה בורסובה בת לאם יהודייה בשם פרומה רוחה שיינין, שאיבדה עשרות מבני משפחתה, משפחת שיינין בתקופת השואה, עת נלחמו במדי הצבא הסובייטי נגד הנאצים, מואשמת על ידי שלטונות בלארוס בתמיכה ברעיונותיהם של הנאצים, וזאת לאור האיסור של שלטון לוקשנקו לתמוך במחאה.

כזכור, נגד נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו מתקיימות בתקופה האחרונה הפגנות ענק, לוקשנקו מצדו מצליח לשמור אל השלטון בידיו ואף אסר לתמוך במחאה, בורסובה ניצלות השואה בת ה-88 קיבלה הודעה כי לאור תליית דגל המחאה יפתחו נגדה הליכים על 'שימוש בסמלים אסורים', סמלים אותם מנסה השלטון לאסור בטענה כי הם מזכירים את הכיבוש הנאצי.

אחיינה אלכסנדר בליי אמר בזעם ל'ישראל היום': נשיא בלארוס לוקשנקו עצמו שיבח בעבר את היטלר ואת הסדר שיצר בגרמניה, בעוד שכלפי היהודים הוא התייחס לא אחת בצורה פוגענית, במחנה ההשמדה טרוסטנץ נבנתה אנדרטת ענק לזכר קרבנות השואה, והבלארוסים לא טרחו לציין כי רוב הנרחצים היו בני העם היהודי, לוקשנקו עצמו הגדיל לטעון בעבר כי הלכלוך בעיר בוברויסק קשורה לאוכלוסייה היהודית.

לסיכום הצהיר אחיינה בליי העוסק רבות בחשיפת המשתפי"ם הבלארוסים "לדודתי יש חשבון ארוך עם הנאציזם, להאשים את הדודה שלי בתמיכה סמלית בנאציזם זו פסגת הציניות".

בלארוס נאצים מחאה ניצולי שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד