כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הערבי דאג לאוכל ושמיכות

בעקבות פקקי הענק: 4 משפחות עשו את השבת בתחנת הדלק

4 משפחות שנתקעו בפקקי הענק שנוצרו לאחר התאונה הקשה בכביש 1, נאלצו להעביר את השבת לצד רכבם בתחנת הדלק 'שער הגיא'. לבסוף הם קיבלו סיוע מערבי תושב היישוב אבו גוש הסמוך שדאג למשפחות ללחמניות ולשמיכות עבור הילדים

בעקבות פקקי הענק: 4 משפחות עשו את השבת בתחנת הדלק
כביש 1 צילום: Yossi Aloni/Flash90

בעקבות התאונה הקשה ביום שישי בה נהרגו הילדים אלישיב וידידיה חיים יונגרייס ז"ל, נוצרו פקקי ענק בכביש 1 באיזור שער הגיא.

ארבע משפחות עם ילדים קטנים היו בדרכם לירושלים ונתקעו בפקק חישבו את זמן ההגעה, נוכחו לדעת שלא יוכלו להגיע לירושלים טרם כניסת השבת. בשל כך הם קיבלו החלטה לעצור בתחנת הדלק בשער הגיא ולשבות שם.

המשפחות, שלהם כאמור ילדים קטנים נשארו ברכב ללא אוכל ושתייה וללא שמיכות בקור העז של הרי ירושלים. מספר אנשים שעברו במקום ניסו להגיש להם אוכל ושתייה אך הם סירבו כיוון שלא רצו להיות מחילול שבת של יהודי.

במספר קבוצות פייסבוק יצאה קריאה לעזור להם. אחד מהגולשים כתב כי "פיקוח נפש דוחה שבת, אבל יש בשער הגיא ארבע משפחות קופאות מקור, מאתמול לפני שבת, כי הייתה תאונת דרכים קשה שנהרגו בה 2 ילדים והפקקים נכנסו לתוך שבת וכתוצאה מכך נעמדו קצת אחרי תחנת הדלק של שער הגיא לכיוון תל אביב".

הוא ציין כי מדובר ב"ארבע משפחות בתוך הרכבים שלהם עם תינוקות בני חודשים בודדים שקופאים מקור, וחונים בתוך איזור התחנה מבלי להפריע לתנועה. זה אמנם שבת אבל מישהו שיוכל לדאוג להם לפחות לאוכל זה יציל אותם קצת. אני שואל את האמא אם יש ילדים באוטו היא אומרת תינוק, וקור בחוץ, הזוי. הבאתי להם מה שיכלתי אבל זה כלום, שמכות יעזרו ואוכל חם".

לאחר מספר שעות הגיעה העזרה בדמות ערבי בשם מג'די תושב היישוב אבו גוש הסמוך, שדאג למשפחות ללחמניות ולשמיכות עבור הילדים.

(תודה מיוחדת לישראל דיסקינד מארגון בוגרי עמותת נצח יהודה על העזרה בהבאת הסיפור).
שער הגיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד