י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות החיסונים

מנכ"ל משרד הבריאות: בפסח נחגוג בלי הגבלות

פרופ' חזי לוי מי שמשמש כמנכ"ל משרד הבריאות, טוען כי כפי הנראה את חג הפסח הבעל"ט נחגוג ללא הגבלות | "אנחנו רוצים לחסן מספר מיליונים עד סוף הרבעון הראשון, שמסתיים בחג הפסח"

מנכ"ל משרד הבריאות: בפסח נחגוג בלי הגבלות
חלוקת קמחא דפסחא בעידן הקורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בראיון שהעניק מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי לחדשות 12 מחוץ למשרד הבריאות, הוא אישר כי בעקבות החיסונים, את חג הפסח הקרוב נחגוג בעזרת השם וככל הנראה ללא הגבלות. הוא ציין כי עד סוף הרבעון הראשון של שנת 2021 ישראל מתכוונת לחסן 3 מיליון אזרחים, ושאם 50-60 אחוזים מהאוכלוסייה יתחסנו, זה עשוי להביא לחסינות עדר. לדבריו, כבר בימים הקרובים יתחילו חסן את האוכלוסייה.

על רקע דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אודות הקדמת החיסונים אמר פרופסור לוי כי "אני מאוד מקווה שנוכל להתחיל לחסן לקראת שבוע הבא. אנחנו כרגע בתהליכים של קבלת חיסונים מחו"ל. אנחנו מחכים עדיין לתהליכי רגולציה שאמורים להיות מושלמים השבוע. האישור מאתמול של ה-FDA נותן דחיפה עצומה ומעיד שאפילו ארגון מאוד מחמיר יודע לומר שהחיסונים בטוחים ויעילים".

לדבריו, "בעוד מספר חודשים מצומצם אנחנו רוצים לחסן כ-3 מיליון אזרחים עד סוף הרבעון הראשון", הוסיף והתייחס גם למחסור בציוד שעליו דווח. "אין מספיק מזרקים, אבל הזמנו והם יוזרמו לקופות יחד עם החיסונים. נושא המזרקים לא יהווה מעצור. הדבר היחיד שיהווה מעצור זה שאנשים לא יגיעו".

הוא ציין כי ככל הנראה עד פסח כבר לא יהיו הגבלות ולכן "אנחנו רוצים לחסן מספר מיליונים עד סוף הרבעון הראשון, הרבעון הראשון מסתיים בחג הפסח".

ומי יקבל את החיסונים? "בשלב הראשון אנחנו לא מחסנים ילדים מתחת לגיל 16 ולא נשים הרות. לא נעשו מספיק ניסויים שמוכחים את הבטיחות באוכלוסיות האלה. על פי גרף ההגעה נתחיל לפי תיעדוף, אולי נתחיל ב-2 קבוצות אוכלוסייה. אם הציבור יהסס לבוא לחסן, נפתח ליותר אנשים. אנחנו רוצים לחסן כמה שיותר, זו גם ההוראה של ראש הממשלה".

"אנחנו מתכוונים להוציא אפליקציה שנקראת דרכון ירוק ותינתן כשבוע עד שבועיים לאחר המנה השנייה. אנחנו יודעים שהמנה הראשונה בונה יכולת גופנית אבל לא מספיקה עדיין, וכשבוע עד שבועיים אחרי המנה השנייה, אנחנו מגיעים ליכולת חיסונית".

 

קורונה חיסון לקורונה פסח פרופ' חזי לוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד