י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקדיש את חייו ללימוד

בד"ה: החסיד ר' יצחק נפטר מסיבוכי הקורונה

הרה"ח רבי יצחק פרידמן ז"ל מבני ברק, מחשובי חסידי צאנז, נפטר בבית החולים 'שיבא בתל השומר' לאחר שנדבק בנגיף הקורונה והיה מאושפז תקופה ארוכה. בן 73 בפטירתו 

בד"ה: החסיד ר' יצחק נפטר מסיבוכי הקורונה
הרה"ח רבי יצחק פרידמן ז"ל צילום: משה גולדשטיין

ברוך דיין האמת: בבית החולים שיבא בתל השומר הלך לעולמו הרה"ח רבי יצחק פרידמן ז"ל, מחשובי חסידי צאנז בבני ברק והוא בן 73 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בחול המועד סוכות אושפז בבית החולים לאחר שנדבק בנגיף הקורונה וכתוצאה מכך מצבו הידרדר. בבית החולים היה מורדם ומונשם ומצבו ידע עליות ומורדות. הוא נלחם על חייו והיום למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח ז"ל, נולד ברומניה בי"ז שבט תש"ז לאביו הרה"ח רבי משה פרידמן ז"ל, מחשובי חסידי צאנז שהיה תלמידו של המהר"ם טשאנד מבריסק זצ"ל ואמו מרת מלכה ע"ה.

בבחרותו למד בישיבת חכמי לובלין, שם היה לתלמיד חביב של מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, שהרבה להשתעשע עמו בלימוד.

בהגיעו לפרקו, נישא לרעייתו שתחי' והתגוררו בבני ברק שם הקים משפחה לתפארת. את מקום תפילתו ולימודו קבע בבית המדרש של חסידי צאנז בשכונת רמת אלחנן בעיר.

בחייו ניהל חנות סידקית 'אשת חיל' בבני ברק שם שירת את לקוחותיו בישרות ובנאמנות. לצד עבודתו הקדיש את חייו ללימוד תורה בחברותות ובשיעורים ובפרט אחרי שכבר סגר את חנותו. הוא נודע כבעל כישרון גדול ששקד על תלמודו.

ר' יצחק היה דמות מיוחדת ומאירת פנים, שהיה נחבא אל הכלים והסתיר את ידיעתו בתורה. אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים' "שבת אצל ר' יצחק הייתה בצורה מיוחדת במינה, כל השבוע הוא הכין את עצמו לשבת קודש". 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים ועשרות צאצאים הממשיכים את דרכו.

על מסע הלוויה נמשיך ונעדכן ב'בחדרי חרדים'.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות צאנז קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד