י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בעקבות ריבוי הנושרים

הרבי של הקירוב: "תנו חיסון נגד המגפה הרוחנית"

בעקבות ריבוי הנושרים בתקופת הקורונה, ארגוני הקירוב מעוררים את ההורים והמורים ללמד יותר על יסודות היהדות. האדמו"ר מקאלוב  לרפו"ש פרסם מכתב מיוחד לחג החינוך: "תנו החיסון נגד המגפה הרוחנית"

הרבי של הקירוב: "תנו חיסון נגד המגפה הרוחנית"
הרבי מקאלוב צילום: באדיבות המצלם

ארגוני הקירוב בארץ וברחבי העולם, מתמודדים לאחרונה עם ילדים וצעירים רבים שנשרו ממערכת החינוך, אחרי שנתפסו ברשת הניסיונות והפיתויים של העידן הטכנולוגי, במשך ימי הסגרים שבהם לא למדו בבתי ספר וישיבות.

עסקנים המטפלים במקרים הללו, נוכחו לראות, שרוב המקרים הם אצל ילדים ובחורים הלומדים בבתי ספר וישיבות שלא קובעים בהם שיעורים קבועים ללימוד דברי מוסר ויסודות האמונה המביאים ליראת שמים.

לפי דברי האדמו"ר מסאסוב, שהוא מגדולי העוסקים בתחום הקירוב, עיקר הבעיה בתקופה זו איננה רק מצד תאוות רעות כמו בשנים האחרונים, אלא הרבה מהנושרים הגיעו לכך פשוט בגלל שנפגשו עם קושיות באמונה, שגורמות להתרשלות ביהדות, מאחר שחסר להם המידע הבסיסי על יסודות היהדות.

בימים אלו, לרגל ימי החנוכה שהוא חג החינוך, מתפרסמת קריאת קודש מהאדמו"ר מקאלוב, מייסד ארגון הקירוב העולמי 'אור עולם', שבה הוא מעורר על הצורך לחזק לימודים אלו במסגרת בתי החינוך לאור המצב.

האדמו"ר פותח את מכתבו על המצב בזמננו: "אנו חיים בתקופה של נסיון הדומה לנסיון שהיה בתקופת החשמונאים, כאשר רבים מאומות העולם פועלים ביחד עם יהודים פורקי עול לקרר ולבטל את האמונה של יראי ה', כמו שהיוונים פעלו ביחד עם המתיוונים בשעתם".

"בזמן כזה אי אפשר לשבת בחיבוק ידים, כי זהו זמן מלחמה, כמו שכתב זקני הקדוש, מרן רבי יצחק אייזיק מקומרנא זיע"א, שמלחמת גוג ומגוג שתהיה קודם ביאת משיח, תהיה מלחמה רוחנית. כלל ישראל יצטרכו להילחם כדי להינצל מאפיקורסות שיתרבה בעולם".

"רוח האפיקורסות שבזמננו דומה למגפה נוראה המתפשטת מאיש לאיש, והרי בזמן מגפה מתאמצים אנשים ליטול תרופת חיסון כדי להינצל ממנה. ה'חיסון' המועיל ביותר נגד מחלת האפיקורסות, הוא ללמוד בכל יום דברי מוסר וחסידות, וסיפורי צדיקים המחזקים את האמונה ויראת השם".

"מטעם זה, כשרואים ששלוחי היצר הרע באים בטענה שצריכים להוסיף לימודים שונים בבתי הספר של ילדינו כדי להתאימם לרוח הזמן, לא מספיק שיתנגדו המנהלים להכנסת אותם לימודים חיצוניים שעלולים לקרר את האמונה והיראה, אלא יש לבדוק אפשרות של הוספת לימודים המחזקים את האמונה ויראת ה', כדי להגן על הדור הצעיר מפני רוח האפיקורסות הנושבת ברחוב".

עוד כותב הרבי מקאלוב, "לצערי הרב, ראיתי במשך השנים, שבחלק מהישיבות בעולם התורה לא קובעים סדר ללימוד ספרי מוסר וכדומה. דבר זה גורם, שגם בחורים שהתעלו בלימוד התורה בין כותלי הישיבה, עלולים להתדרדר מאוד זמן קצר אחרי יציאתם ממנה. חוסר חיזוק האמונה שלהם, גורם להתרשלות במצוות שבין אדם למקום, וגם מביא להתגברות מדת הגאווה ושאר המידות הרעות ההורסות את חיי האדם".

בהמשך המכתב מרחיב האדמו"ר על נחיצות לימודים אלו, ואח"כ כותב: "על דרך זו אפשר לפרש מה שמצינו בחנוכה, שמודים לקב"ה בברכת 'על הניסים' על שניצחו את היוונים שביקשו "להשכיחם תורתך", ולא אומרים סתם "להשכיחם התורה". כי היוונים הסכימו שילמדו את חכמת התורה בתורת מדע, כמו שאר חכמות שבעולם, ועיקר ההתאמצות שלהם הייתה לבטלם מלימוד יראת השם, ולהשכיח מבני ישראל שלא יחשבו בלימודם שזוהי "תורתך", היינו תורת ה', כדי שמתוך כך לא יוכלו להתגבר על הנסיונות, וניתן יהיה "להעבירם מחוקי רצונך".

האדמו"ר מסיים את מכתבו: "לכן בזמננו מצוה גדולה לראות שבכל מוסדות התורה יהיו סדרים קבועים ללימוד דברי מוסר ויסודות האמונה המביאים ליראת שמים ומדות טובות, וההורים ומורים ירבו לדבר דיבורי אמונה וסיפורי צדיקים, ובזה נזכה לגדל דור שיהיה ראוי לקבל פני משיח צדקנו, במהרה בימינו אמן".

הרבי מקאלוב קירוב רחוקים נשירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד