י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הליכוד מתעכב

חשש כבד בסיעות החרדיות מתאריך הבחירות

סחבת מכוונת? בתחילה החוק לפיזור הכנסת בקריאה ראשונה נדחה למחר, אך עקב סדר היום העמוס נראה כי הוא ידחה בכלל לשבוע הבא, מה שמשליך באופן אוטומטי על תאריך לבחירות שיחול ימים ספורים קודם חג הפסח | וגם: החששות בליכוד מהדחה מוקדמת של ראה"מ נתניהו 

חשש כבד בסיעות החרדיות מתאריך הבחירות
נתניהו וגנץ במליאה בהצבעה על פיזור הכנסת צילום: דוברות הכנסת

כדי למנוע את החקיקה הנלווית לחוק פיזור הכנסת, בליכוד יוזמים דחייה בהעברת חוק פיזור הכנסת, וזאת במטרה שהכנסת תדחה באופן אוטומטי מה שעלול להציב את החרדים בבעיה אחרי שתאריך הבחירות שייקבע אוטומטית יחול בתאריך בעייתי.

כך או כך, החוק היה אמור לעלות להצבעה עוד היום, אלא שבכחול לבן צירפו לחוק הפיזור הצעות להפחתת מימון הבחירות וכן את החוק נגד הפצות פייק ניוז במהלך קמפיין הבחירות.

כדי למנוע את תיקוני החקיקה, בליכוד דחו ביממה את ההצבעה על חוק הפיזור מהיום למחר, יום שלישי, אלא שסדר היום העמוס והיום המקוצר בגלל החנוכה לא יאפשר כנראה דיון על חוק הפיזור, מה שאומר שהחוק ידחה לשבוע הבא.

ההערכה בכנסת היא כי בליכוד מנסים לדחות את ההצבעה ולפזר את הכנסת באופן אוטומטי, שמא מהחשש שכמה חברי הליכוד יתמכו בחוק ובכך ראשות הממשלה תעבור באופן זמני לראש הממשלה החליפי בני גנץ, או בגלל החשש מתיקון החקיקה שמציעים בכחול לבן .

כך או כך, באם הכנסת תתפזר באופן אוטומטי ביום רביעי הבא, תאריך הבחירות ישתנה ויתקיים במועד בעייתי מאוד לציבור החרדי, כיוון שהתאריך המוצע הוא י׳ בניסן יומיים בלבד קודם חג הפסח שחל השנה במוצאי שבת.

לחרדים אין כלים למנוע את התאריך מלבד להגיע להסכמות עם הליכוד או עם כחול לבן כדי לתמוך בחוק הפיזור ולקבוע את התאריך הרצוי (ג׳ בניסן) בחוק ההתפזרות.

פיזור הכנסת הליכוד מפלגת כחול לבן בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד