י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סעודיה וסין מובילות

מאות עיתונאים נכלאו לאחר שדיווחו על הקורונה

מאות עיתונאים נמצאים בכלא ברחבי העולם על כך שלא צייתו לצנזורה ממשלתית, כך על פי ארגון "עיתונאים ללא גבולות" • הממצאים פורסמו בדו"ח השנתי על חופש העיתונות

מאות עיתונאים נכלאו לאחר שדיווחו על הקורונה
כלא. אילוסטרציה צילום: unsplash

לפחות 387 אנשים העובדים בתעשיית התקשורת ברחבי העולם נכלאו השנה, כך הודיע המשרד הגרמני של 'עיתונאים ללא גבולות' (RSF) בדו"ח השנתי על חופש העיתונות.

חמש מדינות אחראיות ליותר ממחצית ההרשעות: סין מובילה את הרשימה עם 117 עיתונאים שנכלאו, ואחריה סעודיה (34), מצרים (30), וייטנאם (28) וסוריה (27). רוב עובדי התקשורת הכלואים גברים, מספר הנשים שנעצרו בשנת 2020 עלה בשליש ל-42.

"המספר הגבוה של עיתונאים כלואים ברחבי העולם משליך באופן קשה על האיומים הנוכחיים על חופש העיתונות", כך אמרה קטיה גלוגר, ראש המשרד הגרמני של ה-RSF. גלוגר גינתה תגובת ממשלות רבות להפגנות, הגינוי הוא על דיכוי נגד "מביאי החדשות הרעות, מאחורי כל אחד מהמקרים הללו עומד גורלו של אדם העומד בפני משפטים פליליים, מאסר ממושך ולעיתים קרובות טיפול לא הוגן משום שהוא לא נכנע לצנזורה ולדיכוי", הוסיפה.

"עיתונאים ללא גבולות" ציינו את בלארוס, שם נעצרו לפחות 370 עיתונאים לאחר הבחירות לנשיאות ב-9 באוגוסט. למרות שרובם שוחררו לאחר תקופה קצרה, המחאה נגד העיתונאים מייצגת צמצום חופש העיתונות. הדו"ח הביע דאגה לבריאותם של אותם עיתונאים כלואים שלא קיבלו טיפול רפואי הולם במהלך המגיפה וספגו השפעות פסיכולוגיות של בידוד מוגבר.

ארגון ה-RSF פרסם כי 54 עובדי תקשורת נחטפו בסוריה, עירק ותימן; כמה מהם נעלמו מזה שנים. ארבעה עיתונאים נוספים נעלמו בנסיבות בלתי מוסברות בשנת 2020 - אחד בעירק, אחד בקונגו, אחד במוזמביק ואחד בפרו.

קורונה עיתונאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד