י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
גם הנערה נחקרה

בן 23 מירושלים נעצר לאחר שרצה להתחתן עם בת 14

חמשה ימים לאחר שמשטרת ישראל עצרה את הורי הנערה, אותר אמש חשוד בן 23 שרצה לשאת נערה בת 14.5 ונלקח לחקירה • הנערה נחקרה גם היא והועברה לטיפול שירותי הרווחה

בן 23 מירושלים נעצר לאחר שרצה להתחתן עם בת 14
מעצר צעיר חרדי ממאה שערים צילום: הדס פרוש, פלאש 90

משטרת ישראל חקרה באזהרה אתמול (ראשון) צעיר בחשד לעבירה של נשיאת נערה שלא כדין. במקביל לכך נחקרה הקטינה שהועברה לאחר מכן לטיפול שירותי הרווחה בירושלים.

החשוד בן 23 המשוייך לאחת מהקהילות הקיצוניות בירושלים אותר אתמול והובא לחקירה במשטרה במסגרת חקירה המתנהלת במהלך השבוע האחרון בעקבות מידע שהגיע למשטרה כי החשוד עומד לשאת לאישה נערה עוד בטרם מלאו לה 15 שנים. במסגרת חשדות אלו, אף נחקרו בשבוע החולף אביה ואימה של הקטינה וגורמים נוספים שעל פי החשד מעורבים בכך. במקביל לחקירתו, נחקרה אתמול גם הקטינה (14.5) ובסיום חקירתה הועברה לידי שירותי הרווחה בעיריית ירושלים להמשך טיפולם.

כזכור, זוג הורים תושבי שכונת החומה השלישית בירושלים, המשויכים לאחת הקהילות הקיצוניות בבירה, נעצרו ביום רביעי שעבר לאחר שתכננו לערוך חתונה, כשהכלה היא בתם בת ה-14.5 בלבד. במשטרה ייחסו לשניים עבירות של הזנחת קטין וסיוע לקיום נישואין שלא כחוק.

בעקבות מידע מודיעיני, פשטו כוחו משטרה על ביתם של בני הזוג ועצרו אותם. לאחר שהאם שוחררה יום למחרת, הובא האב לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים. בחקירתו, טען האב: "לא ידעתי שזו עבירה פלילית". פרקליטו, עורך הדין אלון אייזנברג טען במהלך הדיון, כי "מבלי להקל ראש במעשה, לא מדובר באירוע שמצדיק מעצר".

למרות בקשת המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בחמישה ימים, השופט אלעזר ביאלין הורה להאריך את מעצרו עד השעה 18:00 בערב, אז הוא שוחרר למעצר בית בתנאים מגבילים. נציג המשטרה אמר אז בבית המשפט, כי ההתרשמות היא שהאב לא ראה בחומרה את הדבר.

"הוא לא חשב שהוא עובר עבירה פלילית, הוא לא חשב שהוא עושה משהו לא בסדר", כך הסביר עורך דינו של החשוד את מעשיו. לדבריו, "מדובר בבת בוגרת באישיות שלה. הוא הבין שזה חריג אבל לא פלילי".

בנוסף, טען עורך דינו של האב, כי מייד כשאב שמדובר במעשה פלילי, הוא החליט לבטל את החתונה. "הבת רצתה את זה בחירוף נפש ולחצה עליו. אין פה עניין עקרוני לקיים את זה", הסביר עורך הדין.

 

החומה השלישית משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד