י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מכה קשה לפרקליטות

ביהמ"ש מצביע על פגמים מהותיים בכתב האישום נגד ראש הממשלה

בעקבות הטענות שהעלו עורכי דינו של ראש הממשלה נתניהו בפני בית המשפט, בית המשפט המחוזי מורה היום בצעד מפתיע לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה בתיק 4000 | הפרקליטות בתגובה: "בית המשפט קבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך"

ביהמ"ש מצביע על פגמים מהותיים בכתב האישום נגד ראש הממשלה
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל חלק מטענותיהם של נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' והורה היום (שני) לפרקליטות לתקן את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000. 

בית המשפט הורה לפרקליטות להפריד בין ראש הממשלה לבין בני משפחתו, ולציין בפירוט מהן הבקשות המיוחסות לכל אחד מהם ומה "ניתן" לכל אחד מהם. נקבע כי על הפרקליטות לפרט באמצעות מי פעלו הצדדים, ולהימנע מביטויים כגון "לרבות", "גורמים מטעמו" וכו' ללא פירוט.

"יש לעשות הפרדה בכתב האישום בין הנאשם נתניהו לבין בני משפחתו, שאינם נאשמים", נכתב בהחלטת השופטים מהיום. "ככל שטענת המאשימה, היא כי דרישות של בני המשפחה וקבלת טובות הנאה על ידיהם נעשו בידיעת הנאשם, עליה לציין זאת במפורש בכתב האישום".

בית המשפט קבע כי "אין מקום ל'דוגמאות', וכאמור על המאשימה לפרט בכתב האישום, או בנספח לו, את הדרישות כלפי אלוביץ', ואת ה'מתת'".

בסך הכול הורה בית המשפט לפרקליטות לתקן עשרות סעיפים בכתב האישום.

ההחלטה קובעת כי לפרקליטות לא היה מה לטעון נגד ראש הממשלה נתניהו, ועקב כך טענו נגדו טענות כלליות ואמורפיות - שלא מסתמכות בראיות, בלי עובדות ובלי נתונים, הכול כדי לייצר מראית עין של כתב אישום. "אין מקום להכללות ולהיעדר פירוט" קבע המחוזי בירושלים.

בכך, ביהמ"ש קיבל למעשה חלק מהטיעונים המקדמיים של פרקליטי רה"מ, באשר לפגמים שנמצאו בכתב האישום.

עם זאת, בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו שדרש גם לתקן את כתב האישום נגדו בתיק 1000.

בפרקליטות מתייחסים להחלטת בית המשפט בנוגע לתיקי ראש הממשלה ואומרים בתגובה כי "בית המשפט דחה את בקשת נאשם 1, רה"מ נתניהו, לביטול כתב האישום בשל פגמים שנפלו בהליכים הנוגעים לחסינות הדיונית, וקבע כי זכויותיו של הנאשם לא נפגעו בדרך כלשהי בהליך.

"על פי ההחלטה," אומרים בפרקליטות, "משבחר הנאשם לוותר על בקשתו לחסינות, אין כל מקום להשיב כעת את הגלגל לאחור ולבטל את כתב האישום.
כמו כן, בית המשפט קבע כי לא נפל פגם בניסוח האישום השלישי (1000)".

"לעניין האישום הראשון", מתייחסים בפרקליטות לדברי בית המשפט, "בית המשפט הורה לתקן מספר תיקונים בכתב האישום, והם ייעשו על פי החלטת בית המשפט. יוזכר, כי מועד הדיון במענה לכתב האישום נותר על כנו".

 

תיק 4000 בנימין נתניהו כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד