י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
חיסולו של מדען הגרעין

לראשונה: נשיא איראן מאשים את ישראל באופן ישיר

לראשונה מאז חיסולו של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, מתייצב נשיא איראן ומאשים באופן חד משמעי את ישראל ומבטיח לנקום את מותו בזמן ובמקום שיבחר 

לראשונה: נשיא איראן מאשים את ישראל באופן ישיר
זירת החיסול של מוחסן פחריזאדה צילום: בלוג המודיעין אינטלי טיימס

נשיא איראן חסן רוחאני טוען לראשונה באופן רשמי כי ישראל עומדת מאחורי חיסולו של מדען הגרעין, מוחסן פחריזאדה, והוסיף כי ישראל וארה"ב נמצאים במאמץ לפתוח במלחמה בימים האחרונים לממשלו של הנשיא דונלד טראמפ.

דבריו של רוחאני נאמרו במסיבת עיתונאים שקיים אתמול (שני), בהם האשים בפעם הראשונה את ישראל כמי שעומדת מאחורי חיסול מוחסן פחריזאדה בסוף החודש שעבר. לצד היותה חשודה זמן רב בחיסול מדעני גרעין איראניים בעשור האחרון, כאשר איראן סירבה שוב ושוב להגיב על החיסול.

רוחאני נשבע לנקום, אך אמר כי מדינתו לא תאפשר לישראל להחליט על "הזמן או המקום" של כל פעולת תגמול. לדבריו, איראן לא תאפשר חוסר יציבות באזור.

הנשיא האיראני התייחס להסכם הגרעין בין איראן למעצמות העולם ב-2015, ממנו יצא הנשיא דונלד טראמפ בשנת 2018 ואמר: "אנו מאמינים שהמצב ישתנה תחת הממשל האמריקני החדש". הנשיא הנבחר ג'ו ביידן אמר כי ארה"ב עשויה לחזור להסכם הגרעין.

במסיבת עיתונאים אמר רוחאני כי איראן שוללת את עצירת תוכנית הטילים שלה או את שינוי המדיניות האזורית שלה, ובמקום זאת דורשת שינוי במדיניות ארה"ב, כולל ביטול הסנקציות ופיצוי בגין הנזק הכלכלי שנגרם לה מאז פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין ב-2018.

"האמריקנים ניסו במשך חודשים להוסיף את נושא הטילים (לשיחות הגרעין) וזה נדחה, ומר ביידן יודע זאת היטב", אמר רוחאני במסיבת עיתונאים ששודרה בטלוויזיה האיראנית.

המתיחות בין וושינגטון לטהרן עלתה מאז 2018, כאשר הנשיא טראמפ יצא מהסכם הגרעין, והחזיר את הסנקציות הכלכליות הקשות כדי ללחוץ על טהרן לנהל משא ומתן על תוכנית הגרעין שלה, פיתוח טילים בליסטיים ותמיכה בכוחות פרוקסי אזוריים, כוחות שנמצאים במדינות בהן יש לאיראן אינטרס.

מוחסן פחריזאדה חיסול באיראן חסאן רוחאני נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד