י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
התמודדות עם משבר הקורונה

המדינה תיתן מענקים עד 50 אלף שקלים - החל מהיום

המשבר הכלכלי: שר האוצר כץ הודיע כי החל מהיום יתוגברו המענקים לעצמאים ועסקים קטנים ובינוניים | בנוסף תוגמש ותשודרג תכנית ההלוואות לעסקים | התוכנית המלאה

המדינה תיתן מענקים עד 50 אלף שקלים - החל מהיום
השר ישראל כץ צילום: פלאש90

שר האוצר ישראל כץ הודיע היום (שלישי) בעמוד הפייסבוק שלו על תוכנית סיוע כלכלית חדשה שלדבריו תחל לפעול מהיום. התכנית מיועדת לתגבור ולהגדלת המענקים לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים והגמשת הקריטריונים למתן ההלוואות בערבות המדינה.

לדבריו, "על רקע התמשכות המגבלות והצפי לסגר או הגבלות נוספות, ועד להגעה והשפעה נרחבת של החיסונים על פעילות המשק הישראלי, יש צורך בהתאמה ובתגבור תכנית הסיוע לעצמאים ולעסקים הקטנים והבינוניים בכדי להתמודד עם הימשכות משבר הקורונה".

התוכנית תכלול את המשך הורדת הזכאות למענקים החל מ-25% פגיעה גם למענקים החל מחודש ינואר ואילך. בנוסף, עסקים שנפגעו בממוצע ב-25% לפחות בתקופת הקורונה חודש מרץ לסוף חודש דצמבר יהיו זכאים לקבל מענק מיוחד בגין ״פגיעה ממושכת״ שבמסגרתו עסקים עם מחזור שנתי של עד 300 אלף ש״ח יקבלו מענקים בגובה 6,000₪, 8,000₪ או 10,000 ₪, לפי המחזור שלהם, ועסקים עם מחזור שנתי של מעל 300 אלף ש״ח ועד 400 מיליון יקבלו מענק בהיקף של 50% מהמענק הממוצע שקיבל העסק במהלך ב-2020 עד לתקרת מענק מיוחד של 50,000₪.

מענק מיוחד בגין פגיעה ממושכת יינתן בצמוד ככל הניתן לתשלום מענקי נובמבר-דצמבר בשלהי חודש ינואר תחילת פברואר.

בנוסף לכך, תוגמש ותשודרג תכנית ההלוואות לעסקים, ע״י החשב הכללי יהלי רוטנברג, תוך הורדת המגבלות ושינוי והגמשת הקריטריונים, בדגש על העסקים הקטנים והבינוניים, כדי שיתאפשר להם לקבל במהירות ובקלות את ההלוואות הנדרשות, וכדי לממש סכומים גבוהים יותר מ-23 מיליארד ש״ח שהוקצו למימוש עד כה וזאת מתוך כ-40 מיליארד ש״ח שהועמדו עבור קרנות ההלוואות תוך כדי ביטול קשיים שאותרו בעבר.

כמו כן יקודמו באופן מיידי צעדים להקלת הנטל הרגולטורי על המגזר העסקי – הקלות בהקמת עסק חדש, הארכת רישיונות, דחיית אגרות והקפאת רגולציה מכבידה. השר הוסיף כי מסלול הארנונה יעבור התייעלות והפחתת בירוקרטיה משמעותית שתקל על הזכאיים לקבל את תשלומי החזר הארנונה.

קורונה ישראל כץ מענק כספי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד